-
AutoIn Bilskade:
Bilskadereparatører / lakkerere
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Felles skjebne
Walter P. Chrysler satte den første Plymouthen i produksjon i 1928 for å kapre kunder i lavprissegmentet, der Henry Ford rådet grunnen. Etter bare 3 år hadde Plymouth erobret rollen som USAs 3. største bilmerke. En posisjon de, med få unntak, beholdt til langt opp på 60-tallet.
Tidligere i år annonserte Martin R. Levine, visepresident i Chrysler-Plymouth and Jeep Division, at Plymouth skulle fades ut i løpet av modellåret 2001. Historien ser altså ut til å gjenta seg. Et annet Chrysler-produkt med aner fra gode, gamle dager, DeSoto, ble nemlig fadet ut for ganske nøyaktig 40 år siden. I slutten av 1960 ble merket gravlagt for godt. Salget av 61-modellen, som ble introdusert i oktober 1960, kom bare opp i litt over 3000 biler. DeSoto var mellomklassebilen som konkurrerte mot Mercury, Buick og Oldsmobile.
Listen over gravlagte amerikanske bilmerker er etter hvert lang. Hvilket amerikansk bilmerke forsvinner neste gang? Det går rykter om at Ford vurderer å kutte ut Mercury, samtidig snakker GM om at de har for mange merker å forholde seg til. Inntil videre er det business as usual i USA.
Av Tormod Magelssen