-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Penger å tjene på små serier
Bob Lutz kom med muntre meldinger i Geneve. Han sa for eksempel at når de satte i gang med produksjon av de lekre småbilene, den åpne Solstice og den lukkede sportscoupéen som ble vist som en Saturn Curve, vil de tjene penger på dem, selv om seriene er så små som 20.000/år.
Begge disse modellene skal bygges på Wilmington-fabrikken der de i dag bygger L-Serien til Saturn – ikke akkurat en storvolum-suksess. Man regner med at også andre småbiler på Kappa-basis skal bygges her, selv om det ikke er sagt noe konkret enda. Man har imidlertid sterkt antydet at det ikke vil bli noe av Nomad-modellen som også debuterte som konsept på Detroit i år.
Vi kan bygge et uendelig antall forskjellige karosserier på Kappa sa Lutz, og hver av dem vil gi fortjeneste fra 20-25.000 enheter i året. Solstice vil ha en god margin hvis vi selger den for 20.000 Dollars føyde han til.
Dette er nye toner fra et firma som aldri ønsket å diskutere en modell med mindre volumet var garantert seks-sifret. Og for oss i Europa er det også nye toner at amerikanerne kanskje skal bygge en Kappa-basert sportsvogn for oss, som avløser for den Lotus-bygde Opel Speedster. Og da føyde han like godt til at han ikke så bort fra at Saab også kunne fortjene en slik. Alt for å utvide Saabs produktlinje og jekke salget over 120.000 pr. år, åpenbart.