-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Pontiac forlater Bonneville
Av alle biler som (nesten) aldri har satt sine hjul på en racerbane, ligger vel Pontiac på topp når det gjelder allikevel å ha modellnavn med racingtilknytning. Nå dropper de Bonneville.


Det er snart slutt for Pontiac Bonneville
Det er snart slutt for Pontiac Bonneville
Jeg har notert Bonneville-navnet fra 1957/58, muligens er det enda noen år eldre. Uansett: Pontiac Bonneville er ikke bare et navn, et bilmerke, det er et begrep. Den første Bonneville bør minnes av mange grunner, det var den første derfra med bensininnsprøytning og den ble i første omgang bare bygd som cabriolet.
Men paradokset er at Bonneville ikke debuterte på Bonneville, der det virkelig går fort, men på Daytona, hvor det også går fort men som har et navn som både Studebaker og Chrysler har brukt og bruker.
Underlig at ikke Pontiac samtidig plukket opp Daytona-navnet, for de har vel vært verdensmestere på modellnavn med sportstilknytning uten samtidig å ha vist antydning til sportslighet. Aldri har vel en Pontiac Le Mans vært på den banen, en CanAm eller GrandAm har ikke noe med disse formene for bilsport å gjøre. Jeg tviler på også på at noen Pontiac Grand Prix har sett et eneste Grand Prix løp, bortsett kanskje fra det som gikk på en parkeringsplass i Las Vegas (1981, Alan Jones i Williams). Og aldri har vel en Pontiac GTO vært i nærheten av Omologato.
Men Bonneville har holdt ut i nesten femti år, og sakte og sikkert utviklet seg til en stor, fet familiebil. Akkurat det markedet helst ikke vil ha for mange av. Så derfor må Bonneville bite i gresset nå - erstattet av lite karismatiske navn som G6, Vibe og Torrent.
Nå har aldri Bonnie vært noen storselger. Toppen ble nådd allerede i 1966 med 135.500 enheter, og så sent som i 1992 var man fremdeles tre-sifret. Men fjorårets salg på under 30.000 fortalte nok i grunnen sitt. Noen sjokk var det med andre ord ikke, men trist allikevel.