-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Porsche-forhandler
Så langt er Oslo, Stavanger og Bergen de tre stedene i Norge med autorisert Porsche Center. Snart er et nytt på plass, men kanskje ikke der man først forventer det.
For den som kjenner miljøet rundt Autotuning, er det ikke like overraskende at de nå har signert en forhandler- og serviceavtale med den norske Porsche-importøren, Autozentrum Sport AS.
Det nye senteret åpner i august med nye lokaler i Son. Totalt er det nye anlegget 3500 kvadratmeter, og skal tilfredsstille de fleste kravene til utformingen av bygget som Porsche stiller.
Autotuning har bygget seg opp som et kompetansesenter, særlig for eiere av litt eldre Porscher, sier salgs- og markedsjef Christian Stenbo hos Autozentrum Sport.
Vil ta mer av ettermarkedet
- Avtalen med Porsche Center Son passer godt inn i vår strategi om et utvidet forhandler- og servicenettverk i Norge.
Stenbo er ikke bekymret for at en ny forhandler bare en time unna vil påvirke butikken i Oslo.
- Det ruller nesten 5000 Porscher på norske veier, vi ønsker selvsagt å ta en del også av klassikermarkedet, og vi tror at Porsche Center Son fortsatt vil ha sine eksisterende kunder som eier brukte Porscher, samtidig som de får tilgang på å selge nye.
Venter på Cajun
Han legger ikke skjul på at de nå girer opp til en organisasjon som har som mål å forhandle langt mer enn de 160 bilene de selger i dag.
LES VÅRT FØRSTEINNTRYKK MED CAYMAN R
- Vi mener at vi mangler tilgjengelighet for å kunne selge flere biler. Cayenne med diesel har gjort Porsche aktuelt for flere.
Det er ingen tvil om at Porsche som flere andre produsenter har en klar målsetning om å bredde porteføljen, og også entre andre segmenter enn der man har vært tidligere.
BilNorge vet at vi en gang etter sommeren vil se Panamera med diesel, og i tillegg kommer den kompakte SUVen Cajun.
LES OM CAJUN HER
I dag står Cayenne for i overkant av 70 prosent av Porsche-salget, men dette kan komme til å endre seg, særlig med Cajun på plass.
Trønderne neste ut
Skal Porsche nå nye mål, er et naturlig neste steg for importøren å få på plass en forhandler i området rundt Trondheim.
- Vi jobber med dette nå, og regner med å ha en avtale på plass i løpet av året, sier Stenbo.