-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Cocktail-sett fra Rolls
26.000 pund må du betale for en av de nye cocktail-kurvene til Rolls-Royce. Og da er ikke en gang børsten inkludert.
Piknik-kurver var en gang et sivilisert hjelpemiddel for en sivilisert livsstil.
Jeg har fremdeles en regning fra Harrods, midt på 60-tallet. 2 glass (?) vaktelegg, 1 pai med viltkjøtt, ¼ kg bønner og ¼ kg blandede grønnsaker (kalde), 3 forskjellige typer frukt, brød, mineralvann fra Malvern, ½ flakse sherry (Harrods) og 1 flaske 1952 Pommard kostet 3 pund, 16 shilling og ingen pence.
I tillegg måtte jeg deponere for piknik-kurven som kom ferdigpakket med innhold, tallerkener og all nødvendig redskap.
Og kurven var egnet til å binde fast på utsiden av en sportsbil. (Min var en gammel Austin 7, men, som jeg sa, dette var sivilisert).
Eksklusivt
Det som minner meg om dette er den lett parveny-vulgære cocktail-kurven til Rolls-Royce som de lanserte rett i forkant av årsskiftet.
Det skal bare fremstilles 15 slike, skikkelig håndlagde selvfølgelig, i amerikansk valnøtt og skinn. En hud tilsvarende det du har interiøret, dersom du ønsker.
Hver detalj er selvfølgelig slik at de kan beskrives overstrømmende i glam-magasinene. Håndblåste glass, for eksempel, med en kant dekket av platina. Eller håndbroderte bomulls-servietter. Eller RR-initialer (hvorfor er initialene uten bindestrek forresten?) på alt verktøyet.
Og et glassbrett som sjåføren kan servere delikatessene på, pakket – akkurat som alt det andre, slik at det ikke skal skrangle når man er underveis.
Intimt
Det er ikke dekantere til mer enn fire flytende ingredienser her – så det er begrenset hvor mange fikse drinker som kan mikses. Glass nok til fire betyr også at selskapet blir ganske intimt.
Men det er åpenbart, også, at Rolls regner med at kundene er amatører, for skjult blant servietter og kuttefjøl finner man også en liten oppskriftsbok. Kunne man ikke heller integrert det diskret i infotainment-avdelingen om bord i bilen?
Prisen er 26.000 pund, du kan få en ganske grei BMW for den prisen.
Men det som virkelig er egnet til undring er hvorfor Rolls-Royce går ut og forteller at det går an å få kjøpt noe slikt.
For alle seriøse Rolls-kunder vet jo at Gavin Harley (sjef for «Bespoke Design» der) og hans folk leverer hva som helst av skreddersydde innslag, til dem som har spesielle ønsker.
De som virkelig ville ha en piknik-kurv eller sitt eget cocktail-kabinett, fast eller transportabelt, har da aldri behøvd å ta til takke med et dusin-produkt som dette tidligere.
Som jeg sa: parveny-vulgært.