-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Når Cullinan ikke er nok
Hvis du vil ha litt mer stasjonsvogn, men litt mindre plass, enn det Cullinan byr på, har belgiske Carat Duchatelet svaret. De bygger om en Wraith.
Nå er det ikke oppsiktsvekkende at en eller annen platearbeider bygger på eller om en kjent bil. Men det som er overaskende i dette tilfellet er at på bildene har denne ombyggingen både Spirit of Ecstasy på toppen av panseret og det er Rolls-Royce-logoer rund baut.
Det må med andre ord bety at dette prosjektet er godkjent av fabrikken og det gir i så fall dette produktet ekstra kred.
Carat Duchatelet er en av disse modifikatorene som stadig dukker opp på bilutstillinger der det er litt ekstra gulvplass.
Der stiller de ut sine ombygninger – kanskje det er 50 cm ekstra akselavstand, eller kanskje det er pansret karosseri og centimeter-tykke ruter. Eller kanskje det bare er litt utstyrs-oppgradering.
De har i hvert fall holdt på med dette i mer enn 50 år nå, så de vet åpenbart hva de driver med. Yndlingsbilen er Mercedes, men er det noe som smaker av premium pluss, så går de gjerne løs på det.
Det er imidlertid ikke ofte de gjør en komplett redesign som her. Deres Range Rover Adventum, en to dørs coupé, er ikke på langt nær tatt like langt som denne.
De sier de skal bygge syv eksemplarer av Silver Spectre, og det de først og fremst gjør er å trekke taklinjen høyere og lenger bakover. Så har de byttet hekkåpningen med en større hatchback-luke.
Pussig at de har tegnet hekken slik at den stikker et par centimeter ut. De begrunner det med at det er for å «hedre minnet om de staselige engelske limousinene fra ’50- og ’60-tallet».
Det nye taket er formet av karbonfiber – en av de største bitene i dette materialet noensinne, sier Niels van Roij – sjefen.
Han forteller også om et innvendig stjernehimmel-tak, om to-tone lakk, om pinstripes med pensel, om nytt tre på innsiden og om et bagasjerom som er trukket i skinn for å matche resten av interiøret.
De har brukt tryllestaven over V12-motoren med BMW-bakgrunn. I stedet for 624 hester er den nå oppe i 690.
Vekten hører vi derimot ikke noe om. Vanlig Wraith stopper på 2300 kg pluss. Se ikke bort fra at vi nærmer oss 2 ½ tonn her.