-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rolls på dagen
Monaco merker også finanskrisen. Det går særlig ut over to varer – kostbare smykker og luksusbiler. Biler det er betalt titusener i håndpenger, blir ikke hentet. Dermed kan du skaffe deg en luksusbil på dagen!
Direktøren for Monacos forhandler av Rolls Royce, Lamborghini og Bentley sier det slik:
- For tre måneder siden sloss våre klienter om å stå øverst på leveringslisten av den nyeste Rolls Royce Phantom modellen, Drophead Coupé, til den nette sum av 445.510 euro. Har du nok cash, er leveringstiden nå én dag!
Det samme er situasjonen for de nyeste modellene til Bentley som Continental GT og Continental GTC til bare henholdsvis 184.805 euros og 202.625 euro.
Monaco har Europas største konsentrasjon av Bentley. Nå har nybilsalget stoppet brått. De som har bestilt sine Bentley for en tid tilbake og lagt 20.000 til 30.000 euro på bordet som håndpenger, henter ikke den bestilte bilen. De finner det mer økonomisk å tape sine håndpenger enn å legge resten av pengene på bordet!
Steinrike russere i olje- og gassbransjen, legger heller ikke skjul på at de i snitt har mistet 30 % av sin formue. Kvikke impulskjøp av halsbånd til den nette sum av en million euro, er det derfor slutt på.
Det handles fortsatt, men forhandleren for Ferrari og Porsche i Monaco sier det er færre impulskjøp. Det er lengre mellom hver gang det kommer inn en kunde og bare skal ha den og den bilen – kunder som gjerne betaler høyere pris om den kan leveres raskt.
Ferrari har en liste med 40 kunder som venter på levering av sin bestilte bil. Fabrikken skryter av at alle biler de kan produsere fram til 2010, er solgt! De produserer ca 5000 biler i året for verdensmarkedet. Men også for Ferrari går det tregere – men det får ingen forhandler lov til å si noe om.
Den bilkjøperen sitter igjen med lang nese som for over et år siden bestilte en Ferrari, der planen var å selge bilene videre med god fortjeneste.
Nå er det ingen kunder – og den smarte kjøperen må selge bilen med betydelig tap.