-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hva vil Ecclestone med Saab?
Nye navn dukker stadig opp i dansen rundt Saab. Sist ut er sjefen over alle sjefer i F1, Bernie Ecclestone, hva er han ute etter?
Til tross for at GM har tatt formelle skritt for en nedlegging av Saab, skjer det stadig nye ting rundt selskapet
I slutten av denne uken kom det frem at en investorgruppe, frontet av Bernie Ecclestone som styrer de kommersielle rettighetene til Formel 1, også skal ha kommet med et bud i konkurranse med Spyker og to andre grupperinger.
Denne gruppa består også av Gerard Lopez som nå eier 75 prosent av Renault F1 gjennom selskapet Genii Capital vehicle, og den svenske eiendomsentreprenøren Lars Carlström.
Genii Capital skriver på sine nettsider at de vil arbeide intensivt mot å lande en avtale om overtakelse av Saab.
LES OGSÅ: Musikalsk støtte til Saab
Hvorfor?
I følge kilder som kjenner Bernie Ecclestone er årsaken til budet en interesse for ny teknologi, og da særlig bruk av internett i bil. Teknologi som har fått ytterligere økt oppmerksomhet etter den store elektronikkmessen i Las Vegas sist uke.
Nøkkelen for å redde Saab skal være å bli først ute med å lansere denne type teknologi i biler. Ecclestone og de andre mener at merkenavnet til Saab er sterkt, og at mange forbinder dem med teknologi. Ved å være først, eller i hvert fall tidlig ute med denne type teknologi, skal man henvende seg til yngre kjøpere som setter teknologi høyt.
Genii har flere eierinteresser i selskaper som utvikler denne teknologien, men trenger en kanal for å bringe den ut i markedet. Det kan altså bli Saab.
LES OGSÅ: Ned med flagget til topps - vi har kjørt 9-3X
Saab i F1?
Om Ecclestone og Genii skulle lykkes med sitt bud – kan det føre Saab til Formel 1?
Vel, det sier seg selv at det er mye som skal skje for at noe slikt skal kunne bli en realitet.
Lopez eier gjennom Genii 75 prosent av Renault-teamet. Den franske bilprodusenten eier de resterende 25 prosentene, og skal fortsatte som motorleverandør.
Som en del av avtalen, vil teamet hete Renault de neste to årene, først etter det kan Lopez gi teamet et annet navn.
Fortsatt ganske spesielt, men det er klart at et nytt høyteknologisk Saab kan passe bedre i spann med Formel 1, enn hva det gjør i dag.
Prøver igjen
Tredjemann i denne budgruppen er Lars Carlström, han har vært i samtaler med GM og har avslørt at en budgiver må hoste opp 800 millioner euro. Han ville ikke si noe om hans investorgruppe har disse pengene klare.
Det er imidlertid mye som tyder på at Ecclestone og hans kumpaner delvis følger samme rute som Bård Eker og Koenigsegg, og satser på å få med seg Den europeiske investeringsbanken.
Carlström har også tidligere jobbet med overtagelse av Saab, da sammen med Håkan Samuelsson og Jan Nygren.