-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stille rundt SAAB
Det har vært merkelig stille rundt SAAB siden Eker/Königsegg-haussen.
Det eneste vi har hørt fra SAAB-kanten siden Norge skulle redde SAAB (slik kunne det i hvert fall oppfattes), er en forsiktig Jan Åke Jonsson (SAAB-sjef) uttale seg til Göteborgs-Posten på nett.
Der forteller han at det er god ordreinngang, men at de trenger flere penger for å kunne produsere og selge de bilene de kunne produsert og solgt. Så derfor ønsket han å fremskynde behandlingen av lånet i den europeiske investeringsbanken.
Problemene for Jonsson var mange. Investeringsbanken har for eksempel ikke møter i august, og noen lånesøknad vil ikke være klar til juli-møtet.
Dessuten er en søknad avhengig av statlige svenske garantier, og den svenske regjeringen har åpenbart i dette tilfelle en ganske kald skulder. Det finnes nemlig også en pott på fem milliarder svenske kroner, øremerket hastelån til svensk bil- og bildel-industri. Ikke et øre er betalt ut av denne ennå.
På bakgrunn av Jonssons bønn om hjelp har TT intervjuet kilder i den svenske regjeringen som sier at nei, derfra kommer det ingen kjappe penger. Og de peker på at her får enten den gamle eieren, GM, eller de nye interessentene, Königsegg Group, komme på banen med cash.
”Og Europa-lånet kan ikke behandles før uti september?” spør TT.
”Vi har sagt at det er rimelig å ta sikte på en gang i september” svarer statssekretær Jöran Hägglund.
Til GP forteller Jonsson at nå er de nede på en produksjon på ca. hundre biler per dag i Trollhättan. Uten tilskudd er man tvunget til å fortsette på dette nivået.