-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Svensker i pluss
Både SAAB og Königsegg tjente penger i fjor. I hvert fall på papiret.
Hos Dagens Industri, eller rettere sagt, di.se, kan vi lese at både Königsegg, som så gjerne ville kjøpe SAAB, og SAAB selv, gikk med overskudd i fjor.
Königseggs resultater for 2009 er veldig spennende. Når de forteller om 3,1 millioner i pluss, betyr det at de har klart å legge bak seg noen veldig tunge år, og kanskje endelig er på vei inn i De Svarte Talls verden.
Mellom 2005 og 2008 var selskapets samlede tap ca. 70 millioner SEK, forteller di.se. Når man ser på fjorårets positive resultat, må man også ta med i betraktning at det mislykkede oppkjøpsforsøket av SAAB kostet dyrt.
Riktignok ikke så meget som de 80 millionene som ble antydet tidligere i år, men 3,4 millioner, slik det står i årsrapporten, er jommen penger det også.
Men uten slike utgifter i år, og med fullt fokus på bilen igjen, og ingen distraksjoner av typen SAAB, burde 2010 kunne bli et enda bedre år.
SAAB
Når vi snakker om tap er Königsegg smågutter i forhold til SAAB. Egentlig skulle SAAB gått 5,5 milliarder baklengs i fjor, forteller nettstedet, dersom det ikke hadde vært for et par ekstraordinære – meget ekstraordinære – forhold.
Man solgte 38.756 nye biler, en nedgang fra 2008-tallet på litt over 93.000 biler. Dermed raste inntektene med 61 prosent, til litt over 6 milliarder. Men allikevel ender 2009-bøkene med 3,9 milliarder i pluss på bunnlinjen.
Det man har kunnet føre til ekstra inntekt, forteller di.se, er akkorden, som gjorde at man kunne bokføre 8,2 milliarder på inntektssiden i resultatregnskapet.
Dessuten solgte man produksjonsutstyr til BAIC i Kina for 1,2 milliarder. Dermed ble det hele snudd til første pluss på - gudene vet – hvor mange år.
Det er for øvrig verd å nevne at SAAB- (og Spyker-) sjefen, Victor Muller, har sendt ut en uvanlig pressemelding der han forteller at Dagens Industri er en del av pressen han og SAAB ikke vil ha noe mer med å gjøre.
Avisen har visstnok vært kritisk og, i følge Muller, kommet med spekulasjoner.