-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Skoda slipper ungdommen løs
Her er det mye god tradisjon, men først og fremst den at det nå er syvende gang lærlinge-studentene på Skoda får lov til å bygge sin egen bil. I år en skikkelig Barchetta på Scala-basis.
Nå er kanskje ikke frislipp de siste syv årene nok til å kalle det en tradisjon.
Men en 90 år gammel lærlingeskole er vel gammel nok til å kunne kalles tradisjonsrik?
Skoda har alltid vært flinke til å ta vare på egne folk og har alltid hatt en enestående håndverkskultur som de ikke har tapt etter hvert som de har blitt et av verdens mest moderne produksjonsanlegg.
Det er nok å se på det arbeidet som gjøres på gamle biler på museet deres for å slå fast at her lever også gamle vognmaker-tradisjoner.
I år er det 20 elever fra Skoda akademiet som er valgt ut til å få være med på sommerens eventyr. Prosjektet ledes av Skodas designsjef, Oliver Stefani og starter med at man får gode ideer og begynner å skisse på dem.
Men det er andre mentorer som trer støttende til også. For prosjektet skal beregnes, det skal utarbeides detaljer og prosedyrer, og så skal arbeidet gjøres fra kapping til siste lakkstrøk.
For her skal jeg si det skal kappes. Utgangspunktet denne gangen blir den nye kompaktbilen Skoda Scala, som skal åpnes helt fra nakkestøttelignende profiler bakfra og frem til de to forsetene og senket og skrånet frontrute.
Ekte barchetta-oppskrift. Eller Spider kaller studentene det – selv om de enda ikke har satt noe navn på skapningen.
Hvordan presentasjonen skal skje i år er vel ikke helt klart ennå. Men frem til nå har de unge studentene jobbet på prosjektet etter den ruten som sier at bilen skal være klar til midten av juni.