-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye Smart-rekorder
Smart øker salget for hvert år som går, og fjoråret var (egentlig ganske selvfølgelig) et nytt rekord-år. Den rekorden alle ved fabrikken imidlertid ser frem til er det året man kan avslutte regnskapet med break even. Det kan bli i 2004.
Med 30.031 biler var Italia merkets marked nummer to, mens Frankrike, der den produseres, nøyde seg med snaue 9.000. Fjoråret var også det året da høyrerattede biler ble innført i England, og bilen debuterte i Japan i oktober.
Andre tall fra i fjor forteller om 22% av bilene solgt i cabrio-utgave. Men mer spennende er det at det kommer en facelifted Smart i mars (Geneve), mens Crossblade, Smartn uten karosseriplater på sidene og med lave racing-aktige frontruter, skal bygges i begrenset opplag: 1000 nummererte eksemplarer. Så kommer den nye, litt større Roadsteren neste år, og modellen de skal ha felles med Mitsubishi kommer i 2004.
Også i år investeres det stort i Hambach, eller Smartville som den kalles. 80 millioner euro går stort sett til produksjonsutstyr for den kommende åpne sportsbilen. Nye markeder i år er forøvrig en merkelig blanding: etter at Portugal og Sverige ble medlemmer av familien i fjor, står Kroatia, Ungarn og Taiwan på eksportlisten i år. Og kanskje etter hvert også Norge?