-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Privat-Smart til USA
Man er ikke helt klar om dette er en provokasjon eller ramme alvor: California-baserte ZAP har bestilt Smart Fortwo for en milliard dollars!
ZAP er egentlig kjent for sine elektriske biler og ombygging av helt ned til scootere til elektrisk drift. Men i Smarts tilfelle er det ikke snakk om å bygge den om, fordi det påstås at den er så effektiv og ren at den ikke vil ødelegge ZAPs grønne renommé.
De første ZAP-Smartene ble lansert i Reno i forrige uke, og det er på grunn av reaksjoner etter forhandlersamlingene der at ZAP har slått til med kjempeordren. Konkret ba de om 76.500 biler, for til sammen 1,03 milliarder dollar. Det er nesten en hel årsproduksjon av denne modellen.
Daimlerchrysler har da åpenbart et valg mellom å si takk for bestillingen, håpe at pengene kommer, og overlate lanseringen av et ikon til noen de ikke kan kontrollere, eller å forsere en introduksjon som de egentlig ikke ønsker, selv.
Men det er åpenbart et eller annet her som ikke stemmer. Selv har Daimlerchrysler sagt, etter grundige markedsundersøkelser, at det er et årlig marked på 10.000 Fortwo i USA hvert år. ZAP-forhandlerne ser ut til ikke å være helt enige. Det er ennå ikke kommet beskjed om produsenten kommer til å effektuere bestillingen.