-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elektrisk fra Ssangyong
Australske medier hadde en god dag i forrige uker. SsangYong fortalte at de var i ferd med å utvikle en elektrisk "Ute". Australias tradisjonsrike og foretrukne biltype.
En Ute er en kombinert pick up og personbil – en som kan løse nesten alle aktuelle oppgaver ute på bygda, og som kan flytte folk og frakt over store avstander.
Det siste er kanskje grunnen til at de som tradisjonelt har vært sterke på Utes, fremdeles ikke har lansert noen elektrisk versjon. Lokalt er det derfor en ekstra fjær i hatten dersom SsangYong blir den første i det segmentet.
Det var under en presse-samling i Seoul nylig at Daniel Ram, sjefen for eksportmarkedene, kunne fortelle at «H 100 for tiden er under utvikling, og at den vil sørge for en del overraskede ansiktsuttrykk når den kommer».
Denne pickupen er snart på plass i Norge
Han kom ikke med detaljer, men han snakket om en ny plattform for elektriske biler derfra, og han «regnet med» at den ville trekke på alle hjulene. Om det kom til å bli en motor for hver aksel svarte han imidlertid ikke på.
Sungchin Park, sjef for produktutvikling gikk enda lenger og sa blant annet at e-SIV-konseptet (bildet) som vi så i Genève i år, snart vil dukke opp som produksjonsbil.
«Den vil komme før H100», sa han, og la til at Ute’n nok ikke ville være på plass før i 2023. «Vi blir kanskje de første – hvis ikke Tesla slår oss. Jeg har sett noen pick-up skisser derfra».
Han sa også at som mål hadde de 450 NEDC-kilometer rekkevidde og at det var solid backing fra eieren, indiske Mahindra & Mahindra, nå.