-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Pininfarina på Tivoli
Svært så SsangYong breier seg for tiden. Ny stor modell debuterer om noen dager, og samtidig er eieren i ferd med å kjøpe opp Pininfarina.
La oss ta det første først. Likheten mellom Seoul og New York er blant annet at begge åpner sine store bilutstillinger i påskeuken.
Men mens New York får gleden av å vise første glimt av den «lille» McLaren P13 må Seoul nøye seg med hjemmebrygg.
Skjønt dette ser ikke ille ut. Det er SsangYong som kommer med enda en SUV/Crossover, som på de første renderingene bare heter XAV – men som vi godt kan forestille oss er en forstørret utgave av Tivoli.
Og da ønsker vi den gjerne velkommen, for den Geneve-debuterende Tivoli var et tiltrekkende bekjentskap. Selvfølgelig blir alle produksjonsbiler noe nedtonet i forhold til konseptet, men Tivoli beholdt massevis av den opprinnelige friskheten, og i XAV ser vi mye av det vi så i det opprinnelige Tivoli-forslaget.
Vi kommer nok tilbake til denne når den er avslørt i sin fulle og virkelige prakt.
Pininfarina-oppkjøp?
Men i mens må vi også gjengi ubekreftede, men ikke usannsynlige meldinger om at indiske Mahindra & Mahindra er i forhandlinger om å kjøpe Pininfarina.
Mahindra er store på SUVer, men ikke akkurat på STIL. Dessuten eier de nå SsangYong (ingen tvil om at det var de som reddet denne produsenten som sto på stupet for noen år siden) og SsangYong har hatt en viss tradisjon i å produsere særdeles stygge biler.
Med Pininfarinas forholdsvis vaklende, stadig færre design-oppdrag og nesten ingen egen produksjon lenger – vil dette kunne bli en vinn-vinn situasjon. Mahindra får stil og Pininfarina får spenn.
Ingen av partene vil kommentere ryktene, men børsen tok det på alvor: Aksjekursen på Pininfarina – som har tapt penger 10 av de siste 11 årene – økte med 10 prosent og dermed er den 85 år gamle karosseriskredderen verdsatt til nesten 150 millioner børs-Euro.
Mahindra-familien har råd til det, i følge Bloomberg har de 1,2 milliarder Euro i cash.
Dette gleder vi oss til: Pininfarina på trygge bein, og SsangYong med spennende produktutvikling.