Think city ut til folket:
..men bare i de store byene

Think Nordic AS åpnet i slutten av juni et nytt display-senter hos Ford-forhandleren Røhne og Selmer Skøyen AS.

Publisert

Adm. dir Jens Petter Selmer i Røhne og Selmer AS, gleder seg over at hans Ford-butikk er førstemann ut til å profilere den miljøvennlige doningen i tråd med den nye strategien om å komme nærmere den vanlige forbruker:

-Samarbeidet med Think er veldig positivt, og vi synes det er fint å kunne kombinere denne miljøvennlige bilen med våre biler med tradisjonelle bensinmotorer, synes adm. dir. Jens Petter Selmer i Røhne og Selmer AS.

-Dette er et testprosjekt for å gjøre bilen mer tilgjengelig for den vanlige forbruker, men fortsatt vil det være slik at kundene må kjøpe bilen direkte fra fabrikken Think Nordic i Aurskog-Høland, sier adm. dir. Per A. Lilleng i Think Nordic AS.

Han melder om økende etterspørsel fra Østfold, Vestfold, Kristiansand og Vestlandet Interessen vestfra kan kanskje skyldes en hyggelig fordel med Think City: Man slipper å betale bompenger for den miljøvennlige bilen når man skal over en av de utallige broene i distriktet.

-Flere Ford-forhandlere vil snart følge etter og presentere Think city i sine butikker, sier adm. dir. i Ford, Carsten Færge. Men det er kun de store kundemassene i de store byene som vil få muligheten til å stifte et nærmere bekjentskap med den lille elektriske bilen, og i første omgang er det snakk om Bergen, Stavanger, Trondheim og Oslo.

Think Nordic har levert 200 Think City el-biler i løpet av første halvår. Godt over 150 av bilene ruller på norske gater, og resten er levert til utlandet. Think City har hittil i år hatt over 15% av nybilregistreringene i minibilsegmentet her til lands, og adm. dir. i Think Nordic AS, Per Lilleng, opplyser at Think Nordic trolig vil kunne oppnå et salg på 1000 biler i år. Og mer vil det nok bli etter hvert: Think Nordic etablerte nylig et eget kontor i København og forbereder nå også et større fremstøt i Roma. Danmark antas å bli Thinks viktigste eksportmarked i Europa, og da er det først og fremst store og mellomstore bedrifter samt offentlige institusjoner som er målgruppen.

På bildet ser vi tre blide adminstrerende direktører. Fra venstre Jens Petter Selmer i Røhne og Selmer AS, Carsten Færge i Ford Motor Norge AS og Per A. Lilleng i Think Nordic AS.

Tekst og foto: Lars Erik Hjorthaug – Bilnorge.no

Powered by Labrador CMS