-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Think nærmere målet (igjen)
Ved en pressekonferanse hos Think i dag, forsikret den nye administrerende direktøren og den nye styreformannen at nå er det like før den kompakte el-bilen er i produksjon.
Erfarne ledere
Richard Canny er australier, og en gammel Ford-mann. Med 25 års erfaring fra den store bilprodusenten, blant annet med ansvar for Global Strategi, er det åpenbart at han har stor kunnskap om bilindustri. Han kom til Think i Norge i august, og har blitt observert tett noen måneder før han ble funnet tung nok til å overta som administrerende direktør for selskapet.
Svein S. Jacobsen er et annet nytt navn i toppen for selskapet. Etter 20 år med Tomra har han stor erfaring både med produksjon, tekniske innovasjoner og vanskelige eksportmarkeder. I en periode har han vært nestformann i styret, nå er han blitt styreformann.
De to overtar etter henholdsvis Jan-Olaf Willums og Alf Bjørseth – begge tilhører gründer-investorene når vi snakker om Thinks nåværende periode, og det er sannsynligvis en udramatisk demonstrasjon av at man nå er forbi entreprenørstadier og inne i produksjonsfasen.
Kapital og distribusjon
Disse endringene skjedde på ekstraordinær generalforsamling i forrige uke, og da ble det samtidig reist ny arbeidskapital på 160 millioner fra i hovedsak de eksisterende aksjonærer – noe som enten tyder på konkret optimisme, eller at det ikke er noen vei ut.
Den eneste konkrete nyheten, i tillegg til personal og penger, var at RøhneSelmer - Ford-forhandler i Stor-Oslo - blir Think-distributør i Norge.
Men selv det skurrer litt i forhold til annen kunnskap vi har. Det later til å være forhandlinger med andre forhandlere i flere av de store byene i Norge, og det later også til at flere av disse avtalene vil være på plass i løpet av ganske kort tid.
Kommer snart
Det hele ble avsluttet med at ny direktør og ny styreformann takket store deler av kloden: Takk til tålmodige kunder, Takk till samarbeidspartnere, Takk til presse som støtter oss (!!), Takk til politikere og styresmakter som gir el-bil-incentiver.
Hva de imidlertid kunne fortalt den fremmøtte pressen, var at det har gått ut ganske konkrete orientertingsbrev til de tålmodige kundene som fremdeles står på venteliste. At denne orienteringen har skjedd jevnlig de siste månedene. Og at det, dersom det ikke blir utsatt på grunn av lang pressekonferanse, går ut et nytt brev i dag der kundene får konkret beskjed om når de kan hente bilen sin.
De første vil kunne la julen gjennomstrømmes av ny el-Think.