-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Th!nk i USA: Nei takk
Nettsiden EV News – som vel er en av universets største pushere av el-bil nytt, og – kan man si – ikke er helt upartiske (de liker faktisk disse greiene) har nå testet de første publikumsrettede Th!nk-modellene som er kommet til USA.
Plastkarosseriets kornete overflate er selvfølgelig noe en amerikaner ikke detter for, men han anfører på pluss-siden at det er nesten 100% gjenbrukbart. Innvendig applauderer han de to store instrumentene, speedometeret og tankmåleren som gir deg 100% batteriladning. Men han savner en Amperemeter som kan hjelpe deg å kjøre med maks økonomi ved å vise hvor mange amp du sløser med akkurat nå.
Vår mann fant seg fint til rette inne i bilen, alt lå naturlig under hender og føtter, god plass og god sikt bortsett fra at han kicka på at de utvendige speilene ikke kunne stilles fra innsiden! Ute på free-wayen ble han litt betenkt, toppfarten på nesten 100 km/t kunne han så vidt holde nedoverbakke, oppover mistet den ca 10 prosent, regenerativ bremsing holdt batterinivået oppe (påsto han – men han kjørte tross alt bare 5 miles på denne test-turen), men noen forbikjøringsmuligheter hadde han ikke. Derfor trodde han nok han ville følt seg mindre utsatt hvis han hadde valgt en vanlig landevei.
Han var imponert over det lave støynivået, også ved toppfart, men var ikke imponert av bilens AM/FM/CD-spiller, for den var ikke montert enda.
Tilbake hos forhandleren leste tankmåleren 80% energi tilbake i batteriene. Men han tilga bilen det, for han skriver at han hadde kjørt den som om den skulle hatt en bensinmotor. Slik det nå var ville Th!nk bare hatt ca. 35 km rekkevidde, men han var ikke i tvil om at dette hadde sett bedre ut hvis han hadde nøyd seg med å kjøre inne i byen.
Men ville han skaffe seg en?
Niks. For det første fordi bilen ikke er utstyrt med 110 Volts plugg, 220 Volt som denne bilen krever må man nesten til Mexico for å finne. Men hans største innvending er at Ford bare tilbyr denne på leasing. Ikke helt billig heller, og når man er ferdig med 36 måneders leasing-perioden har man ikke noe tilbake. Tilsvarende for en personbil ville sikret at du satt igjen med i hvert fall en tredel av verdien når leasingtiden var ute. Spesielt på det området ber de om at Ford th!nks again.