-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Th!nk med trøkk?
Ford viser for tiden en elektrisk Ka til utvalgte journalister. Og visker ganske høyt at her kan de se kimen til den neste generasjonen av Th!nk.
Bilen er åpenbart gjennomført som el-bil. Den er for eksempel lettet ved hjelp av annet materialbruk, for å kompensere noe for den 280 kgs batteripakken. Og hele drivlinjen strutter selvfølgelig av nye komponenter, nye materialer og ny tankegang.
Resultatet er, i følge de som har kjørt den, festlig. Den har noe som tilsvarer 88 hester og et dreiemoment ved start som er dobbelt så stort som det en bensin-Ka har på sitt beste. Resultatet er en dragster av dimensjoner (nå ja, alt er relativt) – i hvert fall bruker den 12,7 sek. til 100, et sekund bedre enn en bensin-Ka. Rekkevidden skal også være akseptabel.
Vårt poeng er imidlertid at ved visningen visker Ford-folket ganske høyt om at denne drivlinjen, Ecostar kaller de den, vil bli kjernen i neste generasjon Th!nk. Hvilket vel også betyr at ikke bare jobber man med en neste generasjon nå, men at den vil bli større og rommeligere enn dagens utgave. Helt parallelt med Smart, med andre ord.
Noen journalister som har kjørt e-Ka foreslår at når den nye, kraftige Th!nk er på plass må Ford sørge for en racing serie for disse bilene. De burde være kraftige og kjappe nok til at det kunne bli virkelig gøy.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no