-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tokyos box-champion
Årets Tokyo-messe manglet kanskje noe av det mest hinsidige, men Takayama gjorde sitt beste for å sikre utstillingens ettermæle.
Vi pleier jo alltid å håpe at Mitsuoka dukker opp med noen av sine sprø biler. En Jaguar Mk. II-aktig greie bygget på en liten Nissan for eksempel, eller en Rolls-Roycetype front på en liten Kei-modell.
Men nei da, de var opptatt med å åpne et nytt show-rom i Thailand, så det er fremdeles liv i dem. Men Tokyo Motor Show gidder de ikke.
Det gjør derimot Takayama. De har vært med på denne bilutstillingen i hvert fall siden 2011, blant annet med noen eksempler på underlige chassiser som ikke har hatt noen helt åpenbart funksjon eller formål.
Mange jern i ilden
Selskapet er Tokyo-basert og driver blant annet med bilutleie og selger klassiske biler og skrur og reparerer og modifiserer, men på utstillingen nå viste de også at de hadde noen ideer som kanskje ikke var så gærne, dersom man tok seg litt tid til å tenke etter.
De viste en boks som kunne trekkes ut i alle retninger og som til slutt hadde volum som en middels håndball-hall, omtrent. Den hadde en design som var fullstendig uten krumspring, når jeg sier boks, så mener jeg boks.
Den andre var to bokser og så vel egentlig ut som gamle industritraktorer, med en boks foran der motoren pleide å ligge, og en stor boks bak, der føreren satt - og kanskje med en liten boks helt bak for et lite plan eller der man festet alle vognene som skulle trekkes gjennom fabrikkområdet.
Litt vanskelig, kanskje, å se hva man skulle med denne blandingen av sportsarenaer, demonstrasjonslokaler, gatekjøkken og sykehus-traktor på en bilutstilling. Men i mangel av sære Mitsuoka får vi heller si ja takk til Takayama.