-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tunge tak for Touareg
Det var et veddemål mellom to VW-ansatte som utløste det hele. Men en Touareg med en 747 på slep var nok et mektig syn for de tilstedeværende.
155 tonn var vekten på denne 747-200 maskinen. For i det hele tatt å rikke på en slik masse trengs det krefter i særklasse og en solid egenvekt.
Det var en Touareg med den kraftige V10 TDI-motoren som ble satt til oppgaven – en standard bil med standard motor og hjulutrustning, med lett modifisert gearkasse. 4,3 tonn ballast ble tatt om bord i bilen slik at den fikk over 4,2 tonn trykk på bakakselen.
Gjennom et spesialkonstruert hengerfeste var de 8 enorme flyhjulene snart oppe i en hastighet av 8 km/t. Etter en ferd på 150 meter var motortemperaturen normal og både dekk og gearoverføringer fungerte som de skulle.
For ordens skyld gjør vi oppmerksom på at Touareg har en normal tauekapasitet på 3,5 tonn, så utfordringer som denne anbefales ikke.