-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Golfsburg – hvor corny kan du bli?
Ordføreren i Wolfsburg kunne stolt fortelle at i seks uker i høst, fra slutten av august, skal byen få nytt navn. Når han videre forteller at det nye, midlertidige, navnet skal bli Golfsburg gjetter du kanskje at det har med lanseringen av en ny Folkevogn å gjøre.
På den annen side vekker ikke navneskiftet av denne byen spesielt hyggelige assosiasjoner. Byen som ble bygget opp midt i ikkeno, og hvis eneste eksistensberettigelse var at de skulle bygge Hitlers triumfwagen der, het lenge bare KdF-Stadt, eller Stadt des KdF-Wagens som det fremdeles står i Schnelleckes pass. Kraft durch Freude var navnet på det nasjonalsosialistiske programmet VW ble født under.
Av de 125.000 innbygger i Wolfsburg er 50.000 direkte engasjert av VW-fabrikken, men vi kan trygt regne med at resten også er ganske avhengig av bedriften og spesielt av volum-modellen Golf. Bilen som vel reddet hele konsernet fra en fryktelig undergang da den kom sommeren 1974, og som – prøv å minne VW på det i dag – ble tegnet av en genial italiener, Giorgetto Giugiaro, og konstruert, stort sett, av en enkelt mann, Ernst Fiala, inspirert av en annen lystig herre nede hos Audi, Ludwig Krauss. I dag er dette komité og kompromiss-bilen fremfor noen, og akkurat ideen om å bygge om byen til en Golfsburg er omtrent like originalt og nyskapende som karosserifasongen til den nye Golf som dere snart skal få stifte bekjentskap med på BilNorge.
Da Fiat lanserte sin første Punto høsten 1993 behøvde de ikke engang døpe om byen til Purino eller Torunto eller noe tilsvarende dumt – hele byen var preget av den. Hotellene hadde Punto tannbørste og barberhøvel og toalettartikler på alle rom, man spiste Punto-menyer, tok på seg Punto-klær og endte med å drømme Punto-drømmer. Du kan godt si det tok av. I Golfsburg skal det åpenbart dukke opp Ger som skal dekke over alle Wer i byen og på byens offisielle brevpapir vil det også bli preget en G, får vi vite.
Skjer det ikke noe mer blir det ganske patetisk i forhold til Punto. Og ikke le av italienerne, Punto solgte i mange år bedre enn Golf, så det er ikke bare show de klarer å gjøre bedre (noen ganger).