-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
OTA for alle ID.-modeller
Volkswagen lanserer nå OTA-oppdatering for samtlige ID.-modeller. Dermed kan bilen oppdateres mens den står parkert hjemme.
Den nye Over-the-Air-modellen, med automatiske programvareoppdateringer over lufta, legger samtidig til rette for en mer kundeorientert forretningsmodell.
Datapakkene som slippes fremover er ifølge VW relativt omfattende, noe som innebærer at det kan ta noe tid fra programvaren blir lansert til den er klar for installasjon i hver enkelt kundebil.
Over-the-Air-oppdateringene gjøres tilgjengelig for norske kunder i bolker fra oktober. I fremtiden planlegger selskapet å lansere slike oppdateringer til kunder cirka hver tolvte uke.
Oppdateringene skal sørge for at bilene alltid får tilgang til de nyeste teknologiske fremskrittene.
Volkswagen planlegger å bruke oppdateringene til å utvikle nye databaserte forretningsmodeller, slik at service og andre nyttige funksjoner kan bestilles av kunden når det trengs.
Dette kan for eksempel være Travel Assist eller forbedret batterikapasitet for lengre reiser, og i fremtiden selvkjørende funksjoner.
Oppdateringene utformes i tett samarbeid med CARIAD, et Volkswagen-selskap med ansvar for utvikling av programvare.