-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
VW-dusinet snart fullt
I dag blir det kjent at Volkswagen og Suzuki kommer til å inngå et langsiktig strategisk partnerskap. VW-Gruppen har kjøpt nesten 20 prosent av den japanske produsenten.
I følge Bloomberg News kjøper Volkswagen en aksjepost på 19,9 prosent i Suzuki Motor. Kjøpesummen er 223 milliarder yen, tilsvarende 14,5 milliarder norske kroner.
Da Volkswagen var i ferd med å sluke Porsche, sa toppsjefen Ferdinand Piëch at han alltid hadde ment at det var hyggeligere å snakke om et dusin enn om ti.
Porsche ble gruppens tiende merke, og spekulasjonene begynte med en gang om hvilke andre merker han hadde i tankene.
Da det skjedde store endringer i ledelsen hos MAN, ble det åpenbart at denne lastebilgiganten nok var blinket ut til å bli gruppens 11. merke, og de siste ukene har spekulasjonene gått høyt om at det var Suzuki som var utpekt som det 12.
Nå er det litt for tidlig å proklamere at dusinet er fullt, 20 prosent er ikke eierskap, og det presiseres i avtalen at begge selskapene skal opptre selvstendig.
Kjøpet skal betales med halvparten kontanter og halvparten VW-aksjer. Avtalen skal være klar i løpet av januar 2010.
Volkswagen-Gruppen har satt seg et helt klart mål: de skal bli større enn Toyota innen 2018.
Det er åpenbart at det ikke bare skal skje organisk, men også ved hjelp av oppkjøp. Da vil Suzuki kunne hjelpe til.
I fjor produserte de langt over en million biler, samtidig som Volkswagen-gruppen leverte 6,2 millioner. Summen er ikke langt unna Toyotas 7,8 millioner.
Men foreløpig er det for tidlig å legge Suzuki-tallene til Volkswagens, 20 prosent holder ikke i dette racet.