Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum
Volvo Forum

Volvos mobile forum

To prosent markedsandel innen 2020 tar Volvo sikte på i Tyskland. Derfor dropper de Frankfurt-utstillingen, men lager sin egen, mobile messe isteden.

Publisert Sist oppdatert

Dette høres svært progressivt ut. Volvo som skal ut og slåss med de tyske premium-merkene på hjemmebane, har bestemt seg for å ta salgslokalet og bilene med seg dit folk er.

Første stopp er ferieøya Sylt, der det akkurat nå avholdes en stor surfe-cup – sponset av Volvo.

Der debuterer de med det de kaller Volvo Forum, som er et lekkert skalerbart salgslokale, som inneholder alt en vanlig forhandler kan by på av salgsopplevelser. Inklusive prøvekjøringer, selvfølgelig.

Adaptivt
Når anlegget er ferdig brukt på Sylt skal det videre til 15 andre destinasjoner i år. Det er snakk om kunst-arrangementer, fritids-messer, kulinariske forestillinger – på denne måten kan Volvo velge målgruppen selv.

«Det er dette som gjør det så enestående i forhold til en bilutstilling», sier Thomas Bauch som er sjef for Volvo Var Germany. «Dette gir oss og forhandlerne full fleksibilitet både når det gjelder geografisk plassering, størrelse på anlegget og tidspunktet det er i bruk. Og det gir oss muligheter til å oppsøke kundegrupper som kanskje ellers er vanskelige og smale».

Volvo bruker det elegante poenget at anlegget, som er designet hjemme i Gøteborg, er skalerbart – akkurat som arkitekturen som er brukt på den nye XC90.

Anlegget kan bygges i lengde og bredde og i forskjellige størrelser «fra XS til XL» sier Bauch. Takterrasse oppå en annen etasje, eller utendørs lounge finnes det også muligheter for.

Byggeklosser
Grunninnholdet er moduler på 12 kvadratmeter. Disse kan så kombineres omtrent som man vil. Stilen er utpreget skandinavisk, lys og ren, og det hele ligger tett opptil Volvos egen Corporate Identity standard.

To mann kan montere den ene 12 kvadratmeteren på et par timer, og en modul er kompakt nok til at den kan trekkes på en henger etter en XC90.

Volvo, som i dag har rundt 1,1 prosent markedsandel i Tyskland, har lagt opp et fem års program for Volvo Forum.

Bare i år regner man med 3,6 millioner kundekontakter – for de neste årene er det budsjettert med 4,5 mill. hvert år. Og det hele skal munne ut i 2 prosent markedsandel.

Volvo har jobbet med mobile salgs- og utstillingsmuligheter før, de. Blant annet en kombinert ladestasjon og utstillingspaviljong tegnet i California for Volvo Italia. Når skal vi høre mer om den?

Powered by Labrador CMS