-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Back to the Future er back
Det er vel ikke mange biler som til de grader assosieres med en film, som deLorean og Back to the Future. Nå kan du få den i nytt opplag. Bilen.
Nå kan du finne noe som hete New deLorean på nettet og der kan du finne noe som hete 2017 DeLorean Pre-Order Interest Application». Med andre ord, bilen kommer tilbake.
Drømmebilen fra tidlig 80-tall, bygget av den karismatiske ex-GM manageren John de Lorean, ved hjelp av blant annet Lotus, Giorgetto Giugiaro og skattepenger fra Nord-Irland, og som endte i et kriminaldrama der løsningen vel ennå ikke er helt åpenbar.
Den har jo levd hele tiden, selv om produksjonen endte allerede etter cirka 9000 biler i 1983. For nye firmaer har dukket opp, og holdt de gamle ved like, eller bygget etterlikninger og replicaer, eller laget el-utgaver av den og sørget for reservedeler og oppdaterings-modifikasjoner. En deLorean-eier var aldri alene eller overlatt til seg selv, kan man si.
Men nå har vi altså et initiativ som kan tyde i retning av ny produksjon. Småskala, sikkert. EPA og CARB-tillatt, slik at man kan få skilter på den, sikkert. Kanskje en V-åtter, den gamle Renault-fireren var tragisk sløv, spesielt holdt opp mot det som utseendet lovte.
Vi vet ikke noe om bilen, bortsett fra at den blir til forveksling lik den gamle, hvis vi tar en ny video på alvor. Det vil si, vi vet at den kommer både med manuell og automatisk kasse, for det er det eneste du blir bedt om å velge i «interesse-applikasjonen». Og så blir du spurt om du er en tidligere deLorean-eier.
Det betyr sannsynligvis lenger frem i køen.
Men det sies ikke et ord om hva det nye vidunderet skal koste. Til gjengjeld blir du ikke bedt om noe depositum når du erklærer din interesse heller. Det betyr at det er ikke noe bindende i at du skriver deg på listen over interesserte.
Jeg er egentlig ikke interessert før jeg får klar beskjed om at den får hester nok til å håndtere den ganske håpløse overvekten denne bilen opprinnelig var utstyrt med. Og heller ikke før jeg får klare indikasjoner på at det er gjort noe med vektfordeling og motorplassering.
En skikkelig V-åtter langt bak i hekken, kan selvfølgelig være morsomt, men det får være grenser. På den andre siden – det er jo egentlig Back to the Future vi ønsker oss.