-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Bråk om VW-aksjer
VW fikk ganske meget pepper for sin aksjonærpolitikk ved den siste generalforsamlingen, men alle forsalg om endringer i for eksempel aksje-strukturen og stemmerettregler falt. En aksje-eier som eier mindre enn 2 prosent av kapitalen har nå tatt ut retts-klage mot konsernet.

Men nei, anført av den største VW-aksjonæren Nieder Sachsen, den staten der VW har sitt hovedsete, ble alt ved det gamle. Også stemmerettsreglene som i praksis gjør det umulig å få til endringer dersom ikke de 20 prosent som eies av Nieder Sachsen sier ja. Dette er for øvrig en regel EU ser på nå, og som kan bli erklært ugyldig.
Nå har Liverpool gått til retten for å stanse det aksjetilbakekjøpet som generalforsamlingen sa ja til. Liverpool begrunner sitt krav med at det er kostbart for fabrikkens aksjonærer, og at det er mer effektive måter å betjene aksjonærene på. Fabrikken er totalt avslappet i forhold til stevningen. De regner med en innledende runde i september og at VW da vil få god tid til å svare på stevningen.
En rekke tyske institusjonelle investorer var særdeles enige med Liverpool under generalforsamlingen, men Bermuda-investorene har ikke funnet noen tyskere som vil støtte det skrittet man nå har tatt. Slik oppfører man seg simpelthen ikke i det tyske aksje-establishment.
Ingen regner heller med at rettssaken kommer til å ende med en stopp-ordre til konsernet. Men symbolsk er stevningen meget viktig. Det bringer til overflaten den aksjonær-misnøyen som har ulmet sterkt de siste par årene. Det er tvilsomt om Ferdinand Piëchs etterfølger, når han kommer neste år, vil legge seg på en like tysk linje.