-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Cobra med øko-alibi
Japanerne tar Cobra til nye høyder (eller bunner?)

Den opprinnelige Cobraen, med utgangspunkt i en ganske beskjeden AC Ace, men skikkelig behandlet av Carroll Shelby, har fått ganske mange etterligninger siden den ble lansert for ca. 50 år siden.
Noen av replicaene er aldeles glimrende, noen er ikke en gang replicaer, for rettighetene til merkevaren skifter stadig eier, slik at det er alltid noen som bygger den ”ekte” Cobraen – og noen av replicaene er aldeles grusomme.
Hvor denne foreløpig siste skal plasseres, aner jeg ikke, for jeg er ganske langt unna å ha kjørt den eller sett nærmere på den, og selve ideen er slik at jeg vil putte den i klassen for latterligheter.
For en Cobra skal være rå og være aller mest motor. Er det noe Baby Cobra ikke er, så er det aller mest motor. Her har man nemlig gått til den japanske kei-klassen og hentet en 660 ccm motor som skal dra dette som alle vi andre forbinder med fullverdig V-åtter.
Denne motoren er hentet fra en Suzuki Cappucino. Det er riktignok en turbo med intercooler i nærheten, men du må se langt på nedsiden av 70 for å finne toppen på hk-kurven.
Riktignok forteller en omfattende utstyrsliste (firepunkts belte, racing fjærer, utvendig eksosrør (juks)) også om en trimmet motor, 720 ccm og 160 hk – det høres i hvert fall hysterisk ut, om ikke rått. Men uansett må vi nok kalle dette en vits i forhold til en cobraCobra.
Det hører med til historien at hele bilen er skalet ned, den er for eksempel ikke mer enn 177 cm bred, og akselavstanden er så vidt over 2 meter. Selv om vekten er nede i 650 kg er det vanskelig å forestille seg at originalmotoren gjør livet spesielt festlig.
Rundt 250.000 kroner må du betale for en slik, opplaget i seg selv kan tyde på at bilen i det minste er ganske håndlaget. Og hvis du virkelig ønsker bomber-og-granater motoren må du legge til nesten 100.000 til.
Men på den annen side, jeg har kjørt åpen japansk 660 ccm i flere år nå – det er særdeles avslappende og tilfredsstillende det. Men så behøver jeg ikke late som om jeg har noen Cobra heller.