-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Greit løp for VW/Scania
Ingen problemer i forhold til EU, og Volvos styreplass overtas av VW, dessuten har Piëch allerede kjørt den nye felles-modellen. Dette er noen av informasjonen i bakkant av Scania/VW-nyheten.

I Stockholm sa Leif Östling, Scania-sjefen, at han regnet med at Volvo ville miste styreplassen sin hos Volvo, og at den ville bli fylt av en VW-person. Dette er helt naturlig, du kan ikke vente å få inside-kunnskaper om en rival, sa han om Volvos plass der. Han bekreftet også Ferdinand Piëchs utsagn om at Scania fortsatt ville være et børsnotert selskap.
I Wolfsburgs nærhet var ministerpresident Sigmar Gabriel i Niedersachsen begeistret. Dette distriktet er en stor aksjonær i VW, men med bunnskrapt kasse. Nå viser det seg imidlertid at de 13,84 milliarder svenske kronene VW skal betale til Investor, for aksjene, kan bedriften hente ut av egen likviditetsreserve, slik at det ikke blir nødvendig å hente inn penger til en kapitalforhøyelse.
Det første resultatet av det nye samarbeidet vil bli en lastebil i klasse 17-19 tonn, som konstruktører hos VW har arbeidet på i lang tid allerede, fordi VW har definert denne klassen som vekst-område. VW har altså utviklet bilen og bare ventet på et sted å bygge den. Det later ikke til at Brasil, der VW allerede har noe som kanskje er verdens mest moderne lastebilfabrikk, var noe produksjonsalternativ.
Piëch har allerede kjørt den, men ikke de andre styrmedlemmene. Først må de ta tung-lappen.
Av Jon Winding-Sørensen, Bilnorge.no