-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ikke stjernetopp for BMW
EuroNCAP har publisert 11 nye kollisjonstester. Mest oppsiktsvekkende var nok resultatet for BMW i3.
Vi forlanger nærmest at prestisjemerkene lager biler som oppnår maksimal score på sikkerhetsfronten. Derfor er det store samtaleemnet i bilverdenen nå at BMW i3 må nøye seg med fire stjerner i EuroNCAPs ferske kollisjonstest.
Den kommer ok ut når det gjelder beskyttelse av de som er om bord, både voksne og barn.
Men det holder likevel ikke til fem stjerner når den får dårlig karakter med hensyn til sikkerhet for fotgjengere, og heller ikke scorer høyt for elektroniske hjelpemidler på sikkerhetsfronten (safety assist).
Ifølge EuroNCAP scorer støtfangeren maksimalt når det gjelder å beskytte fotgjengeres ben, men fronten på panseret er dårlig og får ingen poeng. Dermed er det stor fare for at en fotgjenger som treffes påføres skade på kropp og hode.
I standardutgavene av i3 er det begrenset med elektroniske hjelpemidler, det eneste som er obligatorisk er elektronisk stabilitetskontroll og beltevarsler, sistnevnte kun for forsetene.
Andre biler som må nøye seg med fire stjerner i denne testen, er Ford EcoSport, Mercedes Citan (som kun oppnådde tre stjerner da den ble testet tidligere), Nissan Note og Volkswagen T5.
Fem stjerner gikk til de øvrige: Ford Torneo Connect, Infiniti Q50, Maserati Ghibli, Mazda3, Mitsubishi Outlander Hybrid og Peugeot 308.