Moderne legende: Indian Chief 2000

Det er ganske utrolig hva retro-bølgen medfører. For eksempel en gjenfødt indianer som uten spesielt oppsiktsvekkende egenskaper skal selges for rundt 250.000 i Europa.

Publisert

Det pussige er at importøren av denne California-maskinen også importerer for eksempel MV Agusta, så de har helt klart peiling på ting som kan kjøres og som tåler et nedbrekk eller to.

Brede plater for føttene er i seg selv mer enn nok til å fjerne enhver tanke på en sving. Oppsiktsvekkende mål som akselavstand på 175 cm, sittehøyde på 60 cm og over en meter fra holk til holk antyder vel også at her er det rett-frem cruisin’ og ikke ”til Bergen over fjellet i kveld som er tema for denne spradebiken.

Det kan godt være den kan flytte seg, S&S motoren, med forholdsvis tydelig slektskap til HD, er på 1442 ccm, med 45 grader mellom V’ene (så det låter litt annerledes enn en Duke) byr på 75 hester og selv med ganske mye plater og mange lag lakk veier den ikke riktig 300 kg.

Men det er meget sannsynlig at maskinens begrensede kundekrets vil være mer opptatt av fabrikkens slagord ”Made by heart and hand og med nesten hver eneste del håndsignert av vedkommende som har laget den, enn de vil være i evnen til å ta seg raskt frem i tett trafikk.

Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no

Powered by Labrador CMS