-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nett-bruk på brukt er sterkt økende
Amerikanske J.S. Powers and Associates holder øye med svært mange interessante ting som kan beskrive bilkunder. For eksempel hvor han får sine informasjoner til bruktbilkjøp fra. I år fikk 34% av de spurte det fra Internet, i fjor var tallet 26 prosent.

Fremdeles er det adskillig flere som forteller at de bruker nettet til å orientere seg om nybiler (54 prosent) men J.D. Powers-folkene sier at bruktbilkundene i meget større grad bruker nettet for virkelig å bestemme seg. For mens de nybilinteresserte svømmer rundt og sammenligner priser og vilkår og spesifikasjoner, er bruktkundene ute etter en spesiell bil i en spesiell prisklasse, og når de finner den er sjansene store for at det er den de kjøper.
-Derfor, sier J.D. Powers, -er det sannsynlig at Internet vil få meget større betydning for bruktbilhandelen enn for handel med nybil. Deres ferske undersøkelse kan også fortelle at 4 prosent av de spurte fant den bilen de kjøpte på nettet. Selv om dette kan se ut som et lavt tall kan du regne litt. Ca. 45 millioner brukthandler i USA i året, en tredel av dem er i den aktuelle aldergruppen. 4% av 15 millioner biler er omtrent det dobbelte av Norges totale bruktbilmarked.
Undersøkelsen kan også fortelle at det allerede nå kan registreres at dagsavisenes rubrikk-annonser merker denne konkurransen. Tallet på folk som hadde funnet bilen der var forsiktig synkende, mens de fire prosentene var to prosent for et år siden.
I USA er AutoTrader.com den mest brukte bruktbil-siden, 21 prosent av de som brukte nettet til å finne bilen sin, brukte den. Når det gjaldt å sjekke ut priser og spesifikasjoner er selvfølgelig Kellys Blue Book ledende, du finner den på kbb.com.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no