-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Sion er litt nærmere
Vi har vært innom Sion, en bil med stort innslag av mose, før. Nå har initiativtakerne, Sono Motors, gjennomført andre crowdfunding runde, og passerte elegant målet på 50 millioner euro.

Dermed er de, skriver de, inne i den fasen hvor den kan bygge og teste prototyper og begynne å tenke på å få den ut på markedet.
De har tenkt så langt at de allerede har opprettet et fond som skal ta vare på fortjeneste til alle innskyternes felles gode.
Og da regner jeg med at det er å redde planeten de tenker på.
For dette er et ganske helhjertet innslag i klimadebatten.
En ganske rommelig kompaktbil, fem dører, seks seter (3 + 3), SUV-aktig, 410 cm lang med 7,5 kvadratmeter solceller over store deler av bilen (som skal gi strøm nok til 30 gratis kilometer hver dag), en 50 kW sterk motor og en toppfart på 140 km/t.
Beregnet pris 25.000 euro – 10.000 potensielle kjøpere har allerede betalt for plass på reservasjonslisten.
Det hele bygget av bionedbrytbare materialer, gjenbruk av det som ikke kan brytes ned, og dashbordet fylt med, og dekorert av, mose.
Dels fordi den skal være pen å se på, dels fordi den steller seg selv ved å hente fuktighet fra luften – naturens egen luft kondisjonerer – og dels fordi den skal være svært effektiv når det gjelder å binde små partikler.
Selskapet ligger i München, men nå har de også sikret en avtale om at produksjon, når den kommer i gang, skal skje i deler av de gamle SAAB-anleggene i Trollhättan.
Det er ikke lenger noen hobby-virksomhet vi snakker. 100 personer er allerede ansatt for å drive arbeidet videre fremover.
Sist jeg så etter hadde selskapet registrert € 53,342,998 på vei inn på 50 dager. Det høyeste crowd-funding resultatet i Europa. Det må da også ligge på topp når man ser på amerikanske resultater?
Men det er fremdeles mange lange steg på vei mot målet. Det er foreløpig anslått at man trenger nye 255 millioner euro for å få opp produksjonen.
En del av de pengene ligger klare – men ikke før produksjonen er kommet i gang: de kan gjøre god forretning på å selge CO2 kvoter til forbrenningsbil-produsenter.