-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMW M3 jubilerer
Entusiaster og samlere får en ny mulighet når BMW lanserer sin "30 Jahre M3". Men regn med at den blir raskt utsolgt!
Det var på Frankfurt-utstillingen i 1985 BMW Motorsport GmbH, bedre kjent som BMW M i dag, viste første generasjon M3 – en gatebil med tydelige racing-gener. Eller snu det gjerne på hodet – en racerbil som også kan brukes i hverdagen.
Våren 1986 fikk de første journalister prøve M3 på Mugello-banen. En «superbil» med 2,3-liters rekkefirer og hele 200 hestekrefter var ikke akkurat hverdagskost.
Legg til at den veide bare 1200 kg, gjorde null til hundre på 6,7 og hadde en toppfart på 235, så skjønner du at dette ga mat til fete overskrifter!
Den foreløpig siste generasjon M3 kom i 2014, og nå var for første tidligere M3 Coupé og Cabriolet døpt om til M4.
30 år - 500 biler
Nå lanseres altså jubileumsutgaven 30 Jahre M3 i et meget begrenset opplag – kun 500 eksemplarer skal bygges. Ingen tvil om at man trenger spisse albuer eller gode kontakter for å sikre seg et eksemplar.
Som en hyllest er jubileumsutgaven lakkert Macao Blue – en spesialfarge som første gang ble tilbudt i forbindelse med den første M3.
Bilen har 450 hk, 19 mer enn en vanlig M3, og leveres med Competition Package med adaptivt M-chassis som er fintunet for den ekstra effekten.
Fintunet er også fjærer, dempere og stabilisatorer i tillegg til at kjøreprogrammene Comfort, Sport og Sport + er modifisert.
Pakken inneholder også 20-tommers spesialfelger med ulik dekkdimensjon foran og bak, henholdsvis 265/30 R20 og 285/30 R20.
BMW hevder disse oppdateringene gir betydelig bedre kjøredynamikk, i tillegg til at du kan spare en tidel på akselerasjonen. Med DKG girkasse er du oppe i hundre etter fire blank, med manuell kasse må du plusse på to tideler.
For øvrige har 30 Jahre M3 en del spesielle dekorelementer i både eksteriør og interiør. I Tyskland skal den koste 10.000 euro mer enn en vanlig M3 med Competition Package.