-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Spesial på BMW M4
BMW lanserer nå en spesialutgave av M4 for de som ønsker litt mer av alt.
Mens den ekstreme M4 GTS byr på 500 hester, og standardutgaven har 431, får du her en løsning som ligger mellom de to. BMW M4 CS varter nemlig opp med 460 hester og et dreiemoment på 600 Newtonmeter.
Det skal gi deg en aks-tid på 3,9 sekunder og en potensiell toppfart på 270 km/t, en besparelse på to tideler og en økning på 20 km/t. Noen syns det er verdt å betale mye for slike bagateller.
For den det måtte interessere – forbruk og utslipp er holdt på tilsvarende nivå som i standardutgaven – 0,84 liter på mila tilsvarende et CO2-utslipp på 197 gram per kilometer. Egentlig sensasjonelle tall for en bil med så mye effekt!
Nytt navn
CS (Competition Special?) er en ny betegnelse hos BMW, og den skal brukes på modeller som har spesifikasjoner over de vanlige modellene utstyrt med Competition Pack.
I tilfelle M4 blir likevel den ribbede GTS-versjonen den ultimate modellen for dem som trives best på banen. M4 CS er primært bygget for bruk på veien, så her har du fortsatt en god porsjon komfort tilbake.
Bilen skal bygges i begrenset opplag i perioden 2017-2019, men ikke like begrenset som GTS som det kun lages 700 av.
Detaljer
M4 CS har en rekke detaljer som skiller den fra en ordinær M4, blant annet to spesielle lakkfarger – San Marino Blue (bildene) og Lime Rock Grey Metallic. Innendørs er det skinn og Alcantara som dominerer.
Hjulutrustning består av spesielle felger med såkalte «gateslicks» – Michelin Pilot Sport Cup 2 i dimensjon 265/35 R19 foran og 295/30 R20 bak. Eksosanlegget har fire enderør, hvert med en diameter på 80 mm og masse godlåt fra den turbomatede rekkesekseren.
Baklyktene benytter OLED-teknologi med 3D effekt, og blant standardutstyret inngår BMW Professional navigasjonssystem, klimaautomatikk og blendfrie speil. Du kan også få adaptive LED hovedlys, men det må du betale ekstra for.
BMW M4 CS får en prislapp på 116.900 euro – før den norske staten har tatt sitt. En vanlig M4 Coupé koster med norske avgifter 995.700 kroner, hvorav avgiftene utgjør ca. kr 320.000.
Du må med andre ord være villig til å bla opp en del ekstra for å sikre deg spesialutgaven. Om du i det hele tatt får lagt hendene på et eksemplar.