-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMWs premium elbil
Her er de foreløpig mest avslørende bilder av BMWs kommende elbil. Blir den en suksess i elbil-landet Norge?
Bildene av i3 er tatt i nærheten av BMWs hovedkvarter i München og viser en produksjonsmodell. Det ser vi blant annet av lyktene foran og bak.
Den er også betegnet som MegaCity-bilen, og BMW planlegger å selge 30.000 i3 i løpet av første hele produksjonsår som blir 2014.
Da BMW lanserte i-serien brukte de slagordet “Born Electric” for å markere at disse modellene er designet fra scratch, ikke basert på en eksisterende bilmodell som de fleste andre elbiler på markedet i dag.
Den offisielle lanseringen av i3 og den hybride supersportsbilen i8 vil skje i løpet av 2013, sannsynligvis på høstens Frankfurt-utstilling.
Begge modellene skal produseres i Leipzig basert på en ny “Life Drive” plattform med aluminium chassis og passasjercelle i karbonfiber-forsterket plast (CFRP) – dette for å holde vekten på et minimum, og dermed oppnå best mulig rekkevidde.
BMW i3 vil få over 130 hestekrefter og et solid dreiemoment over hele registeret. Den beskrives av BMW som “fremtidens premium mobilitet”.
Man regner med en pris på drøye 40.000 euro, men siden elbiler er fritatt for moms og engangsavgifter i Norge, kan prisen likevel bli attraktiv hos oss. Sannsynligheten er derfor stor for å treffe på et antall i3 i kollektivfeltet mellom Nesøya og Oslo sentrum fra 2014.