BMW X5
Foto: Øivind Skar
BMW X5
Foto: Øivind Skar
BMW X5
Foto: Øivind Skar
BMW X5
Foto: Øivind Skar
BMW X5
Foto: Øivind Skar
BMW X5
Foto: Øivind Skar
BMW X5
Foto: Øivind Skar
BMW X5
Foto: Øivind Skar
BMW X5
Foto: Øivind Skar
BMW X5
Foto: Øivind Skar
BMW X5
Foto: Øivind Skar
BMW X5
Foto: Øivind Skar
BMW X5
Foto: Øivind Skar

BMW X5 xDrive 30d: Langtursbilen

Forholdene kunne ikke vært mer perfekte da jeg hentet nye BMW X5. Nysnø og glatte veier er X5-føre.

Publisert Sist oppdatert

Først publisert i bladet BIL nr. 2-2019

Made in the usaSUV-en er svært komfortabel, men ikke særlig sportslig, selv ikke i sportsmodus. Den er nærmest i den motsatte enden av Porsche Cayenne. Kreftene fordeles helt annerledes enn i eksempelvis BMW M5Nærmer seg 5 meterEn liten revolusjonDet hele er naturligvis del av BMWs modernisering. Noe måtte gjøres da man ønsket et heldigitalt instrumentpanel. Takk og pris også for at styringen av varmeapparatet fortsatt skjer via knapper, og obs for den lille og morsomme detaljen med to små skjermene som viser temperaturinnstillingen. LuksusHjelp ut av knipaI en X5 føles en stor dieselmotor helt perfekt. I testbilen finner vi en sterk seks-sylindret dieselmotor på tre liter. God plassVente på plug-in?Jeg vil likevel påstå at for den som kjører langt er diesel fortsatt å foretrekke. 150 liter mer bagasjeplass teller også i favør av en tradisjonell drivlinje.Fakta – BMW X5 xDrive 30dPrisTestbilMotorEffektDrivlinjeAks. 0-100ToppfartForbrukCO2NOxDimensjonerBagasjeromVektTilhengervektLiker: Premiumfølelse. Komfort. Innovativt og intuitivt førermiljø.Liker ikke: Bremsene.
Powered by Labrador CMS