-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMW Z4 M Roadster
Kjennere legger ganske raskt merke til at dette ikke er en vanlig Z4 Roadster, men derimot M-versjonen med samme motor som i M3.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Den har sportslige spoilere foran og bak, store felger, og to doble eksosrør bak.
Rekkesekseren med 343 hester regnes fortsatt som en av verdens aller beste rekkemotorer – den har en respons som minner om racing, og drar sterkt og jevnt oppover turtallskalaen. I M3 er den helt rå, og i Z4 Roadster er den nesten i meste laget.
Ting skjer fort når man presser den gjennom de krappe svingene, og for den uerfarne blir den litt skummel. De mer erfarne liker dens lekenhet og råskap.
Den er utstyrt med samme bakdifferensial som M3, og styreservoen er hydraulisk i stedet for elektrisk som på de andre Z4.
Gearkassen er tettsteget og sportslig, og bremsene tar veldig godt. Men etter en stund ble bremsene harde og noe ufølsomme.
På landeveien har det mindre å si, men under hard kjøring på bane ble det en del krenging.
Motor: R6, 3246 ccm
Effekt: 343 hk v/7900 o/min, 365 Nm v/4900 o/min
0-100 km/t: 5,0 sek
Toppfart: 250* km/t
Vekt/effekt: 1410 kg/343 hk = 4,1
Rundetid: 1:16,1 sek
Pris: kr 976.000
- Til hovedartikkel SPC 2006- Akselerasjonstester
- Rundetider