-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
NAF 75 år:
Harmoni og glede hele veien?
MotorBransjen gjorde sitt tidlig i fjor, med å gratulere NAF med 75-årsdagen. Nå har NAF endelig gjort det selv, gratulert seg selv med dagen altså. I form av en morsom og innholdsrik bok. Det eneste den mangler er en litt tettere beskrivelse av hvordan Forbundet egentlig er blitt 75 år.

Morsommere før
Imidlertid er de helt klart at NAFs tidligste år var adskillig morsommere enn det som kommer frem her. Forsøket på å lage oljeselskap, for eksempel, for å holde bensinprisen nede. Eller all kranglingen om bladutgivelse. Eller interne opprør med ganske voldsomme beskyldninger mot tillitsmenn. Sånn sett uten betydning, vi vet alle at NAF har vokst seg til å bli en organisasjon som har et markedsandel som er hinsides det noe annet lands bilistorganisasjon kan oppvise. Det er bare det at det er ganske fornøyelig, 75 år etter, å se hva temaene egentlig var den gang, og hvilke skjulte agendaer man opererte med. I ettertid er plutselig ikke disse agendaene så skjulte lenger.
Redaktør
Knut Evensen har skrevet boken. Han er også redaktør av NAFs Veibok, og har klart vist, både der og her, at han får folk til å følge med i timen. Ikke minst elegant lay out og masse innskutte bi-informasjoner hjelper til å holde interessen levende. I denne jubileumsboken har han også fått god hjelp av en del veterane medlemmer og tillitsfolk, som mimrer medrivende om det som engang var.
Boken er ment for medlemmene, men alle i bilbransjen burde ha glede av å lese denne. Vi går ut fra at NAF klarer å skaffe den til andre interesserte også, selv om denne ISBN-nummer-frie 150 sider boken åpenbart ikke er ment til generell distribusjon. Synd, den er også et bidrag til norsk bilhistorie.