-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mager Porsche
På New York utstillingen lanserer Porsche en Spyder som minner om gode, gamle sportsbildager.
Det er Boxster-familien som har fått et nytt medlem, og det er en bil puristene vil sikle etter.
Nå har ikke Porsche sluppet de mest intime detaljene, men bare det at de forteller at dette er den letteste bilen i serien, er en slik setning som varmer.
Og dette er en bil der du må betle ekstra dersom du vil ha aircondition. Og dersom du også ønsker en radio, må du betale for det i tillegg.
Hva jeg ikke har klart å se på bildene er om den også har den gamle Spyderens innvendige dørhåndtak. Det var både smart og lett – du trakk bare i noe som så ut som et klestørkesnor.
Minimalisme
Dette er med andre ord en bil der man konsentrerer seg om det sentrale. Som for eksempel et ratt som måler 360 millimeter i diameter – det vil si enda bedre styrefølelse.
Eller bremser fra en 911 Carrera S. Eller en GTS-basert opphengning med Porsches PASM og en opphengning som gjør at du sitter 20 millimeter nærmere veien.
At det eneste transmisjonsalternativet er en manuell 6-trinns kasse, viser også at denne bilen er rettet mot folk som skjønner hva det dreier seg om.
Det vil blant annet si folk som skjønner at en skikkelig spyder nøyer seg med noe telt-aktig som tak. Der trykker man ikke bare på en knapp og så er lid’en på plass etter 13,2 sekunder.
Her må du kjøre inn under taket på en bensinstasjon (eller enda bedre – inn under en stor eik), så må du ut, finne stoffrullen, klipse den på og rulle den ut og klipse igjen.
Det kan komme til å ta mange minutter. Minutter du vil nyte hvis du er av den sorten.
Klassisk
Da kan du også se at her trekkes det linjer bakover. Antydningene til nakkestøttene bak setene, som fortsetter bakover på motordekslet – husker du 718 Spyder fra 60-årene? Og selve teltet da, med finneaktige utspring bakover. Vi har sett det før, på andre storartede Porscher.
Selvfølgelig hadde ikke dette vært en skikkelig Porsche dersom den ikke holdt hva utseendet lovet. 3,8-liters boxermotoren gir 375 hester.
4,5 sekunder til hundre, for eksempel, og en toppfart rett under 300. 230 gram CO2 i Euro-versjonen. I Tyskland skal den koste rett under 80.000 euro når den kommer på markedet i juli.
La oss alle håpe at dette ikke er en aprilsnarr fra Stuttgart. SÅ onde kan da ikke Porsche være?