-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Brødrene Huet kommer tilbake
Først var det en klassisk Le Mans type roadster med ganske gammel Triumph TR6-mekanikk. Nå er det en supercoupé med masse 1-Serie i seg.
Vi har fortalt deg om brødrene Huet før. Hollandske, med masse klassisk-bil-blod i årene.
De har laget klubber for folk som ikke eier slike biler selv, men som gjerne ville kjøre dem, de har arrangert klassiske rallies, de lager en ganske eksklusiv klokkeserie (for å tjene penger for å kunne starte seriøs produksjon), og de har bygget en og annen bil etter egen oppskrift.
Nå er Paul og Tino Huet på gang igjen. Fra en ekstremt sjarmerende nettside forteller de om sine ferskeste drømmer – og de understreker at det fremdeles er drømmer, for foreløpig har de ikke kapital til å sette i gang prosjektet, og de forteller om hvordan drømmene kan oppfylles.
Skaff dem for eksempel en investor, eller sørg for at det kommer inn 40 faste bestillinger – det er nemlig det volumet de regner med å kunne bygge i løpet av ett år.
For det er ikke noen enkel løsning de har valgt. Du så kanskje at den nye bilen skal være basert på BMWs bakhjulsdrevne 1-serie, men selv det er en sannhet med modifikasjoner.
For chassiset skal være i kullfiber, men være utformet slik at det kan ta BMWs hjelperammer og mekaniske komponenter, slik at man kan butte inn drivlinjen og hekte på for- og bakhjulsopphengning.
Derved har man noe som kan beskrus av ethvert BMW-verksted, samtidig som du har en plattform adskillig stivere og mer presist enn det allerede ganske utmerkede som BMW byr på.
Oppå det hele skal det plasseres et helt spesielt coupé-karosseri – foreløpig har brødrene bare presentert det som enkle dataskisser (riktignok utstyrt i forskjellige farger), og de innrømmer gladelig at interiøret har de ikke engang begynt å tenke på en gang.
De har åpenbart en helt klar filosofi for bilen sin: «Jeg vil ha en racerbil til gatebruk. Komfort er ikke det viktigste for meg, men jeg vil gjerne ha plass til en bag. Jeg vil føle meg i ett med bilen. Noen ganger blir jeg faktisk sittende i trafikk-kork. Jeg lover at jeg aldri skal kollidere, men hvis jeg gjør det vil jeg være i stand til å rusle derfra på egne ben.»
Det er åpenbart dette bilen skal bygges etter med en full karbon-monocoque og med airbags og setestrammere og det som hører til i den avdelingen. Men med flere forskjellige drivlinje- og chassisalternativer – der den råeste er ren racerbil.
Både en 2-liters diesel på 220 hk, en 3-liters bensin på 306 og en trimmet utgave, samme motor med 330 hk og 450 Nm i stedet for 400, skal være tilgjengelige.
6-trinns automat eller manuell på dieselen, manuell på den vanlige bensinmotoren og 7-trinns med dobbel clutch på den kjappeste.
Kjapp betyr elektronisk styrt 250 km/t for dem alle, men 3,8 sekunder til de første 100 for den kjappeste, 4 sekunder for den midterste bukken Bruse og 5,3 sekunder for dieselen.
Vekten vil bli mellom 1050 og 1100 kg. Og vi snakker om under 0,4 liter/mil for noen av disse. På papiret.
Det brødrene sier er at de vil ha en bil som får dem til å smile samtidig som den kan ta dem fra Amsterdam til Alpene, raskt – det vil si under 7 timer, på 48 liter drivstoff.
De har et prismål også: 68.500 euro for dieselmodellen. Den vanlige bensinbilen skal du få for 74.500 og HB Coupé RR M – den raskeste – skal koste 82.500.
Målene kan de fortelle oss også: 266 cm akselavstand. 438 lang, 1932 bred – med speil, og 125 cm høy. Den raske er senket så den rager bare 119 cm over bakken. Den går også på helt andre dekk enn de to andres forholdsvis fete og komfortable gummi.
Om det kommer til å skje noe aner ikke vi – men de har tross alt holdt liv i både seg og drømmen i de fem årene siden vi sist fortalte om dem. Det hadde vært morsomt om de fikk noe ut av dette. Oppskriften er attraktiv.