-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Storveis fra Hyundai
Hyundai har også bygget luksus i gamle dager. Grandeur het toppmodellen. Nå er den gjenoppfrisket – fabrikkens egen restomod.
Det begynner å bli vanlig å bygge batterielektrisk drivlinje inn i klassiske biler. Men her har Hyundai gått enda lenger.
De har tatt utgangspunkt i en av sine klassikere, redesignet den – men med veldig klare spor fra originalen, og så lagt inn en moderne drivlinje.
De har gjort det en gang før med den gamle Ponyen som de gjorde helt ny.
Grandeur er en bil fra den andre enden av skalaen. Flaggskipet kom i 1986 og levde inntil det ble erstattet av noe enda mer pompøst, Dynasty, i 1996.
Den bilen de har tegnet på nytt, og som de viser nå, er egentlig ganske trofast mot de kantete linjene og den dominerende fronten til originalen. Det er innvendig de store endringene er gjort for du kan trygt kalle det nye interiøret for ganske moderne.
Nesten til det parodiske.
Eller hva med en skjerm som omformes til tangenter slik at du kan sitte og spille piano mens du venter på grønt i gatekrysset?
Det skjer masse på dashbordet, en stor samling digitale instrumenter foran føreren og en stor infotainment-skjerm i tillegg til keyboard-skjermen.
Så har du mer ‘accent’ lys i interiøret enn du trodde var mulig, og både utvendig og innvendig er pixel-lys brukt med masse fantasi. Du kan i realiteten spille animasjoner fra baklysene dine.
Ganske distraherende i trafikken skulle jeg tro.
Hyundai sier ikke et ord om drivlinje, bortsett fra at den er elektrisk.
Vi trenger egentlig ikke vite noe heller. Dette er bare et eksempel på hva designerne kan slappe av med når de går litt tilbake i arkivene.