-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Buicks kinesiske Opel
Overraskelser på bilutstillinger er det langt mellom. Buicks Avenir var en slik.
Buick er en kjempemerke i Kina, og denne konseptbilen er opplagt ment å vekke litt interesse der. Men den er samtidig et spennende eksempel på det som med tiden kan bli et enda tettere samarbeid mellom Buick og Opel.
Når man ser på både de store linjene, en skikkelig fastback med proporsjoner som sier tydelig fra at her er det ikke noen femi greier med forhjulsdrift og andre pingledetaljer, samtidig som du har en rekke nydelige detaljer – ikke minst Riviera-hekken, er det ikke vanskelig å se denne for seg som en Opel heller.
Bortsett fra størrelsen. Den er bygget på GMs kommende Omega-plattform og med 520 cm er den lenger enn en Cadillac Escalade.
Internasjonal
Men denne er altså i stor grad utviklet av Mark Adams og hans team i Tyskland (som også er sterkt opptatt av å designe de minste Chevroletene fra Korea) og er en del av det arbeidet som nå gjøres under Michael Simcoe som er designoverhodet for GM International Operations.
Og hvis du syns du ser litt Holden-muskler i denne bilen, så vit at Simcoe for ikke så lenge siden var sjef for Holden design.
Et par spennende detaljer er at Buick-fronten er endret i forhold til det tradisjonelle uttrykket nå.
Klassisk
En stor kjeft som, for tradisjonalistene, bringer tankene tilbake til den ikoniske Wildcat II drømmebilen. Det får ikke hjelpe at den stammer fra helt tilbake til 1954 – det har vært en milepæl i Buicks designhistorie i alle år.
Samtidig har de hentet tilbake det gamle «våpenskjoldet» til Buick, tre-farget, tre skjold og antydninger av vingeform rundt. De store LED-lampene gjør sitt til å aksentuere den nye fronten.
Sannsynligvis er dette en teaser på den neste generasjon LaCrosse. Men selv om den ikke blir til noe, vil den bli stående som en av de mer vellykkede fra NAIAS 2015.