-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
"Første Buick-truck siden 1923". Truck?
Vi har et litt annet forhold til uttrykket Truck, enn det amerikanerne har. Da Buick presenterte sin første Truck siden 1923 på bilutstillingen i Chicago torsdag, var det ikke akkurat noen lastebil vi så.
Slik markedet er i USA i dag er det ganske nødvendig å kunne levere noe slikt. Buick har opplevd at snittalderen på eierne har vandret i været, nå er den på 67 år. Det skyldes ikke minst at 25% av Buick-eierne har meldt overgang til SUV-biler, og dermed andre merker. Vi kan vel regne med at det er den yngre delen av Buick-befolkningen som har gjort slikt.
Fra tidlig neste år skal den være på markedet. Buick regner med å selge ca. 90.000 av den i året, og siden de har tegnet stor kontrakt med Tiger Woods, som skal være reklamefront for det ærverdige merket, kan vi vel regne med at denne blir profilert som golf-bilen fremfor noen.
Interiøret har tre seterader, der den bakerste foldes helt flat, og midtraden nesten helt flat – det er med andre ord plass til mer enn noen golfkøller der dersom man bare er to. Firehjulsdrift er en selvfølge i denne klassen. Den vil bli bygget ved den samme Ramos Arizpe-fabrikken hvor den nye Pontiac Aztek også skal bygges.
Av Jon Winding-Sørensen