-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BYD Seal U:
Mellomstor SUV tetter gapet for BYD
BYD lanserer nå sin nye Seal U på det europeiske markedet. Dermed entrer de et segment med meget tøff konkurranse.
BYD Seal U (der U-en står for Utility) er en del av Ocean-serien som i tillegg omfatter Seal (uten U) og Dolphin. Først ut på det europeiske markedet er altså Seal U som er tilgjengelig på vårt kontinent i løpet av første kvartal.
Den norske BYD-importøren har i dag tre modeller på programmet – den store SUV-en Tang, luksus-sedanen Han og den kompakte crossoveren Atto3.
De er i skrivende stund i forhandlinger med produsenten, så prisene på Seal U er foreløpig ikke fastlagt.
Tøff konkurranse
Seal U skal inn i det såkalte D-segmentet hvor det finnes en rekke populære modeller, men BYD-modellen har et handicap i vinterlandet Norge – den leveres ikke med firehjulsdrift. En god pris vil dermed være viktig for å oppnå suksess.
Seal U har en design som er lett å like, og produsenten lover et interiør som gir en premium atmosfære med myke overflater og berøringspunkter. De fremhever romslige forseter i «vegan-skinn» som er elektrisk justerbare, oppvarmede og ventilerte.
Bilen har en lengde på 479 centimeter, er 189 cm bred og rager 167 cm over asfalten. En akselavstand på 2765 mm og flatt gulv skal sørge for god plass til passasjerer og bagasje. Bakseteryggene kan foldes ned i forholdet 60:40 slik at du kan øke kapasiteten i bagasjerommet fra 552 til 1440 liter.
To utstyrsvarianter
To koppholdere på midtkonsollen, fire USB-kontakter og trådløs lademulighet for to smartfoner samtidig er standard, og det er også V2L som lar deg plugge elektrisk utstyr til bilen når det er langt til nærmeste stikkontakt.
Seal U skal tilbys i to utstyrsvarianter – Comfort og Design. Begge er forhjulsdrevne med en motor på 160 kW (217 hk) og maks dreiemoment på 330 newtonmeter. Toppfart er 170 km/t, og aksen til hundre går unna på henholdsvis 9,3 (Comfort) og 9,6 sekunder.
Comfort-utgaven har en batteripakke på 71,8 kWt som gir en rekkevidde på inntil 420 kilometer, mens en pakke på 87 kWt gir Design-utgaven en rekkevidde på 500 km. Bilen har en 11 kW ombordlader og kan hurtiglades ved inntil 140 kW.
BYD Seal U er kollisjonstestet av EuroNCAP og oppnådde de maksimale fem stjerner. Vi kommer tilbake med mer informasjon når de norske prisene foreligger.