-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
C-klasse for familien
Mercedes C-Klasse har fått sin stasjonsvogn og skal slå konkurrentene på plass.
Det er få overraskelser når man setter seg inn i Mercedes C-Klasse stasjonsvogn. Bortsett fra imponerende bagasjeplass er det svært likt sedanmodellen.
Da C-Klasse ble lansert som sedan tidligere i år var det helt tydelig at det tyske prestisjemerket hadde justert siktet i forhold til hovedkonkurrentene hos BMW og Audi. Med stasjonsvognen fester man grepet ytterligere.
Fra livsstil til praktisk
Der den forrige generasjonen C-Klasse stasjonsvogn først og fremst skulle være en livsstilsbil for de som hadde behov for litt ekstra plass til golfkøllene eller reisekoffertene, er nye C-Klasse blitt mer av en familiebil.
Dette har man oppnådd ikke minst med bedre plass i baksetet, og ikke minst en brattere vinkel på bakluka som bidrar til den økte plassen.
Muligheten for å velge mellom sportslig og klassisk stil på stjernen, og på resten av bilen – er også gjort for å tiltrekke seg nye kjøpergrupper.
Lasteplassen i lasterommet er økt med hele 146 liter til 485 liter, maks plass er 1500 liter, alt avhengig av hvordan baksetene plasseres. Bilen har adoptert flere detaljer fra storebror E-klasse, med mulighet når det kommer til lastesikringssystem i bagasjerommet, og elektrisk åpning og lukking av bagasjeluken.
Vil være kvikkas
Det store buzz-ordet hos Mercedes når det gjelder C-Klasse er Agility Control. Det markedsføres også bilen med i Norge, og betyr vel noe sånn som at den er rask i kroppen og flink til å skifte retning fort. I praksis betyr det at bilens støtdempere justerer seg etter kjøreforholdene..
I praksis opplever vi at C-Klasse tenderer mer mot det sportslige. Heldigvis ikke så mye, tror jeg de fleste Mercedes-kunder vil si, at man like gjerne kunne valgt en BMW. Men styringen er fin, og selv når svingene legger seg foran deg kan du absolutt glede deg, og du er alene i bilen.
Likevel er det ute på motor- og landevei at bilen virkelig viser seg fra sin beste side. Den gir akkurat den luksusfølelsen som du forventer deg av en Mercedes, ikke minst på grunn av støynivå og en rekk komfortdetaljer.
Vises på Lillestrøm
C-Klasse stasjonsvogn ble vist første gang på utstillingen i Frankfurt, og blir vist på Bil 07 på Lillestrøm. I butikkene blir bilen å finne rett over nyttår.
Prisene starter på 416.600 for en C200T CDI og drar seg oppover mot C350T med 272 hester til 831.800 kroner. Det er før du har begynt å plukke fra den som vanlig svært lange utstyrlisten.
For den som synes dette blir for pinglete kan vi nevne at det kommer en AMG-versjon av stasjonsvogna til sommeren med hele 457 hestekrefter og 600 Nm dreiemoment.
Her er prisene: