-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Det nærmer seg nytt generasjonsskifte
For to år siden viste Mercedes en ansiktsløftet C-Klasse i Genève. Nå klargjøres en helt ny generasjon.
Nå har Daimler av og til noen rare tellemåter, men siden C-Klasse tok over for 190-serien i 1994 er modellen som selges i dag fjerde generasjon. Den kom på markedet i 2014 og fikk en facelift i 2018.
Modellen på bildene som testes i Nord-Sverige forventes vist offentlig i løpet av inneværende år og skal på markedet som 2021-modell.
Selv om testbilene er godt kamuflert mener våre fotografer at dimensjonene blir på nivå med den eksisterende modellen, men fronten er lavere for å gi bilen et mer sportslig uttrykk.
Innendørs blir det imidlertid mye nytt sammenlignes med dagens modell, noe våre interiørbilder avslører.
Dagens C-klasse er blant få Mercedes-modeller som ikke har MBUX infotainment. I neste generasjon får den imidlertid nyeste versjon av systemet med stor skjerm som betjenes på tilsvarende måte som moderne smarttelefoner og også kan stemmestyres.
Femte generasjon C-Klasse skal bygges på en modifisert utgave av MRA-plattformen for biler med bakhjulsdrift. Den nye arkitekturen medfører betydelig vektfordeler siden aluminium i stor grad erstatter stål.
Med hensyn til drivlinjer kan vi regne med at innstegsmodellene får bensinmotorer på 1,5 eller 1,6 liter, gjerne i kombinasjon med mild hybridteknologi. Så kommer det nye ladbare hybrider som får lengre rekkevidde enn dagens.
På toppen av dette kommer rekkeseksere samt et stadig større utvalg av sportslige modeller fra Mercedes-AMG. En C-Klasse EQ elbil ligger også i planene, litt frem i tid. Denne blir en konkurrent til Tesla Model 3 og BMWs kommende i4.