-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Rendering Citroën C3 Aircross
Nok et elektrisk alternativ fra Citroën
En ny Citroën er under utvikling, og her får du en forsmak på hva som kan komme.
Citroën C3 Aircross ble lansert i 2017 og fikk et ansiktsløft i 2021. Nå er en ny generasjon under utvikling, og den kan bli langt mer aktuell enn forgjengeren som er faset ut av det norske markedet grunnet manglende elektrifisering.
Parallelt med C3 Aircross utvikles også en ny Opel Crossland, og disse to har mye til felles med nye Peugeot 2008/e-2008, inkludert plattform og en rekke komponenter.
I mai presenterte Citroën «New C3 Aircross» for vekstmarkeder inkludert India, Sydøst-Asia og Syd-Amerika. Selv om modellen som kommer til vårt kontinent vil variere med hensyn til styling, utstyr og drivlinjer, gir den en pekepinn om hva vi har i vente.
Inspirert av Oli
Som vi ser av disse spekulative renderingene fra Jean Francois Hubert vil nykommeren hente inspirasjon fra det radikale Oli-konseptet vi fikk presentert for et år siden og den nylig viste crossoveren ë-C3.
Det innebærer en ny logo hvor chevronene er plassert i en oval ramme, enklere LED-lys, lukket grill og svart plastbeskyttelse i front, rundt skjermer og i bilens nedre regioner.
Det kan være aktuelt å benytte karosserideler fra "New C3 Aircross" for å spare produksjonskostnad. Det innebærer i så fall at bilen vil vokse til en lengde på 432 cm – en økning på 17 cm fra forgjengeren.
Komfortabel og romslig
I Syd-Amerika selges New C3 Aircross med mulighet for tre seterader, men det er ikke aktuelt for den europeiske versjonen som heller vil prioritere økt passasjerkomfort og et raust bagasjerom på drøyt 500 liter.
Mens den originale C3 Aircross var basert på en eldre PSA-plattform, flyttes generasjon to over på den anvendelige Stellantis CMP/eCMP-arkitekturen som er kompatibel med helelektriske drivlinjer så vel som hybride alternativer i kombinasjon med moderne ADAS-tilbud (elektroniske støttesystemer).
Som neste generasjon Crossland og nye 2008 vil også C3 Aircross tilbys som ren elbil med en enkel motor og forhjulsdrift. Det betyr trolig 156 hestekrefter og en batteripakke på 54 kWt som gir en rekkevidde på rundt 40 mil.
Mens nye e-C3 kommer til våren må du trolig vente til senere på året om du vil ha en C3 Aircross i garasjen.
