-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Citroën C4 2.0i VTS: Coupé for øyet
Sportslig og oppsiktsvekkende design preger VTS-utgaven av C4. Motoren må ha turtall, skikkelig turtall, for å gjøre seg bemerket.
Først publisert i BIL 4 - 2005.
Tilsynelatende har de 177 hestene (av en eller annen grunn oppgir Citroën 180 hk) gjemt seg meget godt. Ekvipasjen flytter seg ikke oppsiktsvekkende fort, det er nærmest slik at vi sitter med en flau smak i munnen over en så sedat opplevelse – når vi satte oss i kuskesetet med store VTS-forventninger. Etter hvert blir inntrykket mer positivt, for vi må la motorspesifikasjonen synke inn i bevisstheten før vi skjønner at motoren har mer å by på. Først ved 7000 o/min. når ytelsen sitt toppunkt, og det skjer ikke så mye før nåla passerer 5000-merket. På ensomme småveier er det relevant å utnytte motorens egenskaper, men ved daglig kjøring i urbane strøk blir det litt slitsomt – ikke minst lydmessig – å måtte presse turtallet til slike høyder.
Førermiljøet med den digitale instrumenteringen kler bilen godt. Sjåføren har god sikt forover og til siden, men den liggende bakluken med et separat bakvindu stående under spoileren gir dårlig sikt bakover. Det legger seg fort regn, snø eller skitt på bakvinduet, og den lille bakruteviskeren makter bare å skaffe et kikkhull bakover.
Ved parkering i trange garasjer og parkeringsplasser må du dessuten ta hensyn til at bilen har ekstremt brede dører, godt over en meter. Adkomsten til baksetet er trang, men baksetet har akseptabel plass for to voksne av normalstørrelse.
C4 VTS har høyt nivå på standardutstyret. Når bilen i tillegg har ekstrautstyr for 33.000 kroner, hvorav skinnseter utgjør den største posten, fremstår den sportslige bilen med et eksklusivt preg.
Citroën C4 2.0i VTS
Pris: kr. 360.000,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1997 ccm. 130 kW (177 hk) v/7000 o/min. 190 Nm v/4100 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 426 x 177 x 146 cm. Akselavstand: 261 cm. Egenvekt m/fører: 1412 kg. Tillatt totalvekt: 1768 kg.
Dekk: 205/55VR16.
Bagasjerom: 342 liter (VDA).
Tankvolum: 60 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 10,1 sek
Toppfart: 227 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,84 l/mil
CO2-utslipp: 200 g/km