-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kjente navn i helt nye former
Markedet for sedaner i mellomklassen er meget begrenset, og da må man tenke nytt og annerledes.
Før SUV-ene gjorde sitt inntog var det mellomstore stasjonsvogner og til dels sedaner som var de dominerende familiebilene i Norge. Men det begynner å bli noen år siden Mondeo, Passat og Avensis tronet øverst på registreringsstatistikken.
Passat har riktignok holdt stand ved å tilbys som ladbar hybrid – 1234 slike ble ifølge OFV registrert i 2020, men Avensis er borte fra markedet og av Ford Mondeo ble det kun registrert 96 stykker i hele fjor. Så skal vi ikke glemme Octavia som det ble registrert 2274 av.
Men hele 45 prosent av nybilkundene i 2020 valgte en SUV.
Våre spionbilder viser at Ford tar konsekvensen av synkende salg for Mondeo. I USA er produksjonen av søstermodellen Fusion stoppet, og det hjalp tydeligvis ikke å lansere en hybrid Mondeo på det norske markedet heller.
Derfor er Ford nå i ferd med å utvikle en helt ny bilmodell som trolig skal føre Mondeo-betegnelsen inn i fremtiden. Kall den gjerne en soft-roader eller en crossover, ikke ulikt grepene de har tatt med Active-variantene av Fiesta og Focus.
Tidligere har Ford benyttet en bastard basert på Focus stasjonsvogn som testbil, men her har de pakket den inn i sitt endelige karosseri.
På tross av tung kamuflasje ser vi at bilen får en sporty fastback-design og mer bakkeklaring enn dagens Mondeo. Det forventes at bilen blir avduket i løpet av 2021 og kommer på markedet som 2022-modell, kanskje med betegnelse Mondeo Active.
En annen nykommer som er ute og tester er modellen som skal erstatte den utgåtte Citroën C5. Denne har vi vist flotte renderinger av tidligere, så det er godt å få bekreftet at bilen nå er på veien med ingeniører bak rattet.